قادر آشنا: جشنواره "ماه" جایگاه خود را میان هنرمندان پیدا كرده است و تاكید كرد هر چه به تعداد جشنواره ها به شرط تولید و اجرا عموم افزوده شود به نفع جریان تئاتری كشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره تئاتر ماه، قادر آشنا مدیر مركز هرنهای نمایشی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره "تئاتر ماه" و لزوم برزگرای جشنواره های متعدد تئاتر، گفت: تئاتر و روند كلی تئاتر نیاز به جشنواره دارد و هر چه تعداد جشنواره ها بیشتر شود بهتر است اما به شرط آنكه اجراهای عمومی داشته باشد و تولید محور باشد. به نفع كل تئاتر كشور است. اما اگر فقط برای جشنواره و برای رقابت های سطحی و برای جوایز باشد نمی تواند كمكی به تئاتر و هنرمندان تئاتر در سراسر كشور بكند.
وی افزود: جشنواره تئاتر ماه جای خود را در میان جشنواره ها پیدا كرده است و باید به خاطر برپايی این جشنواره مهم تئاتری به مدیران حوزه هنری خدا قوت گفت و دست آنها را به گرمی فشرد، به هر ترتیب برگزاری 9 دوره یك جشنواره تئاتر امر سختی است كه مدیران و متولیان تئاتر حوزه از پس آن برآمده اند. بنا به علاقه شخصی چند سالی است كه نمایش هایی را در این جشنواره دیده ام و از سطح كیفی آن لذت برده ام.
این مدیر تئاتری كشور، درباره همكاری هایی كه می تواند میان مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و مركز هنرهای نمایشی وزرات ارشاد شكل بگیرد، گفت: تمام كسانی كه در مجموعه  نظام كار می كنند در كنار یكدیگر قرار بگیرند و تلاش برای سربلندی و بهتر شدن كشور داشته باشند. تلاش هایی كه در سایه همدلی و همیاری شكل می گیرد.
وی افزود: شك نكنید كه اتفاقات خوبی افتاده و می افتد، همیشه در كنار یكیدگر بودن سازمان ها اعم از دولتی یا غیر دولتی باعث شده است كه كارهای بزرگی به سرانجام برسد، تئاتر هم از این قاعده مستثنی نیست، ما نیز آماده ایم با همه نهاد های دولتی و غیر دولتی همكاری و همیاری دو سویه داشته باشیم.
مدیر مركز هنرهای نمایشی سپس درباره احتمال حضور اثر منتخب جشنواره تئاتر ماه در جشنواره تئاتر فجر ؛گفت: این پیشنهاد جدیدی است كه به تازگی مطرح شده است، و اگر مدیران ما در مركز هنرهای نمایشی به یك جمع بندی واحد برسند كه به روند تئاتر در كشور كمك خواهد كرد، به یقین موافقت خواهم كرد و این در صورتی است كه در جلسات آینده به یك نتیجه مثبت در این رابطه برسیم.
آشنا در پایان آرزو كرد كه تئاتر رد سبد فرهنگی و اقتصادی خانواده ها قرار بگیرد تا خانواده های ایرانی برای اجراهای عمومی تئاتر و جشنواره ها در سراسر ایران لحظه شماری كنند و مشتاق برقراری سالن های تئاتر و اجراهای تئاتری باشند./ص
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، ماه ، میزبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار