درحالي که بازارهاي نفت در حال هضم نتايج نشست سران اتحاديه اروپا در بروکسل هستند، بهاي نفت در معاملات امروز ،جمعه، آسيا سير مشخصي نداشت و در نوسان بود.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور،  بر همين اساس  در معاملات صبح امروز بهاي هربشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه نوامبر نه سنت کاهش يافت و به نود و دو دلار  و يک سنت رسيد. اما بهاي نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه دسامبر شش سنت افزايش يافت و بشکه‌اي يکصد و دوازده دلار و چهل و هشت سنت معامله شد.
سران بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا ، پنجشنبه شب متعهد شدند در سال دوهزار و سيزده نظارت بر بانک‌هاي ناحيه يورو را آغاز کنند، موضوعي که از هفته‌ها پيش روابط پاريس و برلين را تيره کرده بود.
اين نشست در حاشيه به اوضاع يونان پرداخت و اين درحالي بود که دهها هزار يوناني روز پنجشنبه به خيابان‌ها آمدند تا با برپايي تظاهراتي که بخصوص در آتن  رنگ خشونت به خود گرفت، به سياستهاي رياضتي اعتراض کنند.
رهبران ناحيه يورو از پيشرفت‌هاي اين کشور براي اجراي برنامه اصلاحات استقبال و اعلام کردند  آتن از کمک کنندگان خود يعني اتحاديه اروپا، بانک مرکزي اروپا و صندوق بين المللي پول، سي و يک ميليارد و پانصد ميليون يورو کمکي را که به آن نياز فوري دارد ، دريافت مي‌کند.
دي.بي.اس بانک  مي‌گويد خطرات مربوط به بحران يورو  بواسطه سياستهاي پولي بسيار انعطاف پذير  اقتصادهاي پيشرفته و بخصوص تدابيري که بانک مرکزي اروپا و بانک فدرال آمريکا اتخاذ کرده‌اند ، تعديل شده است.
افزون بر اين‌ها بهاي نفت که  تحت تاثير نگراني‌ ناشي از اختلال عرضه نفت خاورميانه به علت تنش‌هاي ژئوپوليتيکي مربوط به پرونده ايران است، در پي انتشار آمارهاي مربوط به چين تقويت شده است.
روز پنجشنبه بهاي هربشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا در بورس کالاي نيويورک (نايمکس)  دو سنت کاهش يافت و به نود و دو دلار و ده سنت رسيد.
در همين روز بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال در بازار لندن هم با هشتاد سنت کاهش نسبت به پايان معاملات روز چهارشنبه به يکصدو دوازده دلار و چهل و دو سنت رسيد.

برچسب ها: نفت ، نوسان ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار