پس از تحریم های جديد اتحاديه اروپا علیه ایران نفت خام برنت به بیش از 116 دلار رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی بر بخش های بانکداری، کشتیرانی و صنایع ایران اعمال کرده است تا با این کار ایران را سومین صادر کننده بزرگ نفت اوپک درمورد فعاليت هسته ای خود تجدید نظر کند.

اما ایران بارها بر فعاليت هسته ای صلح آمیز در راستاي مفاد ان پي تي تاکيد داشته و هميشه بر اين موضوع که به دنبال تسلیحات هسته ای نيست با قاطعيت عمل مي کند.

کن هاسواگا، مدیر فروش یکی از شرکت های بزرگ تجاری در توکیو بیان کرد: درست است که عربستان سعودی و سایر کشورهای نفت خیز بر بازار نفت تاثیر گذارند اما نباید نقش کلیدی ایران را نیز در این بازار نادیده گرفت.

وی در ادامه گفت: اوضاع ایران و مسائل ترکیه و سوریه نیز بازار نفت را تحت تاثیر خود قرار می دهد و هرچه وخامت اوضاع در خاورمیانه بیشتر شود، اوضاع بازار نفت نیز متزلزل تر خواهد شد.

نفت خام برنت با 36 سنت افزایش به 116.12 دلار در هر بشکه رسیده و نفت آمریکا نیز با 21 سنت افزایش به 92.06 دلار رسیده است.

هاسواگا عقیده دارد که نفت برنت تا 10 روز آینده بین 110 تا 118 دلار و نفت آمریکا بین 88 تا 95 دلار معامله خواهد شد.

نبیل فرهاة، از کارگزاران بورس ساکن ابوظبی نیز اذعان کرده که اگر ایران و اتحادیه اروپا به توافق برسند، به طور حتم ما با افت قیمت نفت روبرو خواهیم بود.

برچسب ها: افزایش ، نفت ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار