دميتري مدودف نخست وزير روسيه اعلام کرد کشورش احتمال دارد از پروتکل کيوتو درباره کاهش گازهاي گلخانه اي خارج شود چون ماندن در اين پروتکل را بي فايده مي داند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاري هاي روسيه ؛ مدودف با بيان اينکه  آيا بر خلاف عقل سليم بايد به تلف کردن وقت ( در پيمان کيوتو ) ادامه داد »، دولت را مامور کرد منافع روسيه را براي ماندن در اين پروتکل ارزيابي کند.

وي در نشست شوراي وزيران روسيه گفت: ما بهره خاصي از پروتکل کيوتو نبرده ايم و نمي توانيم به لحاظ تجاري از آن استفاده کنيم .

مسکو به پروتکل کيوتو به علت تضمين نکردن مشارکت همه کشورها در کاهش گازهاي گلخانه اي معترض است.

روسيه بارها اعلام کرده است بعد از پايان دوره پروتکل کيوتو در آخر سال دو هزار و دوازده، پيمان ديگري را در چارچوب اين توافقنامه امضا نخواهد کرد.کانادا نخستين کشوري بود که سال دو هزار و يازده از پروتکل کيوتو خارج شد و مسکو از تصميم اين کشور استقبال کرد.

پروتکل کيوتو که سال هزار و نهصد و نود و هفت امضا و سال دو هزار و پنج اجرايي شد، تنها سند قضايي است که براي گازهاي گلخانه اي که علت گرم شدن زمين است، ميزان تعيين کرده است.  حدود چهل کشور صنعتي به غير از آمريکا اين پروتکل را تصويب کرده اند. آمريکا پروتکل کيوتو را امضا اما آن را تصويب نکرده است.

برچسب ها: مدودف ، روسیه ، خروج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار