افراد ناشناسی که در تماس با شهروندان و کسبه و با بهانه های واهی مانند برنده شدن در قرعه کشی و يا واريز مبلغ خريد، طعمه های خود را پای دستگاه های خودپرداز می کشاندند و موجودی حساب های بانکی آنان راخالی می کردند اين بار طعمه های خود را از مسافران آژانس های هواپيمايی انتخاب کردند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،‌ روزنامه خراسان نوشت: افراد ناشناسي که در تماس با شهروندان و کسبه و با بهانه هاي واهي مانند برنده شدن در قرعه کشي و يا واريز مبلغ خريد، طعمه هاي خود را پاي دستگاه هاي خودپرداز مي کشاندند و موجودي حساب هاي بانکي آنان راخالي مي کردند اين بار طعمه هاي خود را از مسافران آژانس هاي هواپيمايي انتخاب کردند.

 چند روز قبل خانم جواني مشغول کار در يک دفتر هواپيمايي بود که فردي تلفني با وي تماس گرفت وخود را کارمند يک شرکت بزرگ هواپيمايي در تهران معرفي کرد. او به خانم جوان گفت: قرار است اين شرکت هواپيمايي قرعه کشي بزرگي را ميان بهترين مسافران هواپيما انجام دهد و جوايز نفيسي نيز به آنان تعلق مي گيرد.مرد ناشناس از اين کارمند دفتر هواپيمايي خواست تا مشخصات و شماره تلفن بهترين مشترياني را که بيشتر از هواپيمايي اين شرکت استفاده مي کنند براي شرکت در قرعه کشي، در اختيار وي قرار دهد.

خانم جوان نيز بلافاصله اسامي و شماره تلفن ۱۲نفر از مشتريان راکه يکي از آنان هم پدرش بود به فرد ناشناس داد . خانم جوان که از اين کار بسيار خوشحال شده بود با مشتريان دفتر هواپيمايي هم تماس گرفت و ماجراي قرعه کشي بزرگ را به آنان اطلاع داد و اين که اسامي ۱۲نفر را براي شرکت در قرعه کشي به شرکت هواپيمايي اعلام کرده است. گزارش خراسان حاکي است: روز بعد از اين ماجرا، «مردان نامرئي» با شماره  تلفن هاي مذکور تماس گرفتند و با ذکر اين که شما در قرعه کشي، برنده مبلغ ۵۰ميليون ريال شده ايد از طعمه هاي خود خواستند تا پاي دستگاه خودپرداز بروند و موجودي خود را براي واريز مبلغ قرعه کشي بررسي کنند. در اين ميان کلاهبرداران نامرئي دوباره با طعمه هاي خود تماس مي گرفتند و از آنان مي خواستند تا منوي انگليسي را انتخاب و اعداد و ارقامي را که آنان پشت تلفن مي گفتند در سيستم خودپرداز ثبت کند.

بنابراين گزارش، کلاهبرداران که براي شناسايي افراد پولدار دفاتر شرکت هواپيمايي را انتخاب کرده بودند براي جلب اعتماد طعمه ها در برخي موارد نيز مبالغ اندکي به حساب آنان واريز مي کردند اما دوباره از طعمه خود مي خواستند تا از کارتي استفاده کند که موجودي آن حداقل ۸رقمي باشد و بدين ترتيب همه حساب هاي بانکي افراد را خالي مي کردند.اين گزارش حاکي است: وقتي کلاهبرداران نامرئي با يکي ديگر از طعمه ها تماس گرفتند و موجودي حساب او کسر شد در تماس بعدي که قراربود کارتي با موجودي بانکي ۸رقمي ارائه کند اعضاي خانواده متوجه کلاهبرداري شدند و بدين ترتيب ماجراي قرعه کشي نيز لو رفت.

 پس از آن که خانم جوان (کارمند دفتر هواپيمايي) در جريان موضوع کلاهبرداري قرار گرفت سعي کرد با تلفن به مسافران هواپيما ماجرا را اطلاع دهد اما در اين ميان تعدادي از افراد قرباني کلاهبرداران شده بودند. بنابراين گزارش، با اعلام شکايت خانم جوان و افراد ديگر، پرونده اي در شعبه ۸۰۹ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد تشکيل شد و زير نظر قاضي اسماعيل شاکر مورد رسيدگي قرار گرفت.مقام قضايي نيز با صدور دستورات ويژه اي از کارآگاهان پليس خراسان رضوي خواست تا نسبت به شناسايي و دستگيري «کلاهبرداران نامرئي» اقدام کنند اما شهروندان بايد در اين باره هوشيار باشند و به تماس هاي ناشناس پاسخ ندهند و هنگام اجراي عمليات بانکي نيز هيچ گاه از منوي انگليسي استفاده نکنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۱
پس کی این کلاه برداران مرئی خواهند شد
آخرین اخبار