استاندار اردبیل از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با سرعت تمام و تلاش مضاعف سعی کنند تا دو هفته آینده میزان اشتغال ایجاد شده را به حدود 50 درصد برسانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد   در جلسه کارگروه تخصصی شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در اردبیل گفت: برخلاف تصور غلط در جامعه که اشتغال را تنها در پشت میز نشینی و استخدام رسمی دولتی می‌دانند، هر فردی که مشغول فعالیتی بوده و دستمزدی را دریافت کند شاغل محسوب می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی و غیردولتی امروز وارد عرصه کارآفرینی شده و تلاش می‌کند زمینه و فرصت اشتغال مولد را فراهم آورد که در این زمینه باید حمایت‌های لازم در جذب بیکاران و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید از سوی همه دستگاه‌ها انجام شود.

استاندار اردبیل از تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با سرعت تمام و تلاش مضاعف سعی کنند تا دو هفته آینده میزان اشتغال ایجاد شده را به حدود 50 درصد برسانند تا با سربلندی خطاب به مردم آماری واقعی و رضایت بخش از اشتغال ارائه شود.

نیکزاد حمایت همه جانبه از کارآفرینان بخش خصوصی را ضروری خواند و گفت: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد از بین بردن بسیاری از موانع و بروکراسی اداری زاید است که می‌تواند فرصت‌های استثنایی را در اشتغال مولد فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  افزود: در بخش غیردولتی و ساختمانی در هفت ماه امسال زمینه اشتغال 8 هزار و 521 مهیا شده است.

استاندار اردبیل همچنین از تحقق اشتغال 41 نفر در مجموعه فرهنگ و ارشاد از رقم یک هزار و 256 نفر تعهد اشتغال خبر داد و گفت: کمیته امداد از سهمیه 4 هزار و 848 نفر تنها موفق شده برای هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد کند در حالی که مسئولان ان مدعی هستند که در ثبت آمار در سامانه رصد با مشکلات روبه‌رو هستند که تعهد اشتغال آنها بالاتر از این رقم است

نیکزاد افزود: مرکز رشد و فناوری از 20 نفر تعهد اشتغال خود 11 نفر را محقق کرده و میراث فرهنگی نیز از یک هزار و 200 نفر تعهد اشتغال برای 666 نفر امکان اشتغال مولد را به وجود آورده است.

وی در خصوص تعهد اشتغال ورزش و جوانان به میزان 369 نفر گفت: تنها برای 70 نفر زمینه اشتغال در این حوزه مهیا شده است.

استاندار اردبیل در ادامه از تحقق یک هزار و 459 نفر اشتغال در راه و شهرسازی از تعهد 3 هزار و 398 نفری خبر داد و ابراز داشت: بهزیستی استان از یک هزار نفر تعهد اشتغال خود تنها فرصت اشتغال برای 124 نفر را مهیا کرده است./س 

برچسب ها: اردبیل ، میزان ، اشتغال ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.