نخستین شماره فصلنامه علمی- تحقیقاتی ایران شناسی و اسلام شناسی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ج.ا.ا این فصلنامه به منظور شناساندن فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی، شناسایی و معرفی آثار مکتوب با موضوع ایران و اسلام و هم چنین تهیه و دردسترس قراردادن این آثار برای بهره برداری محققان و پژوهشگران منتشر شده است.

معرفي، نقد و تحليل مقالات و مطالب نشريات اسلام‌شناسي و ايران‌شناسي، شناسائي مؤسسات و مراكز ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي در جهان و معرفي فعاليت‌ها و كارنامةآنها، معرفي ناشران آثار ايران پژوهي و اسلام پژوهي در جهان، شناساندن ايران‌شناسان و اسلام‌شناسان برجسته و نقد آثارشان، تهيه و انتشار اخبار حوزة گسترده مطالعات اسلامي و ايراني در جهان و  معرفي پايان‌نامه‌هاي دانشجويي در رشته‌هاي ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي در دانشگاه‌هاي خارج از كشور از جمله اهداف انتشار این فصلنامه علمی- تحقیقاتی عنوان شده است.

در بخش ایران شناسی نخستین شماره، مقالاتی از دكتر ناصر تكميل همايون، دكتر قاسم صافي، دكتر علي بلوكباشي ، دكتر ماهوش آموزگار، سيدمحمد صدر هاشمي و پروفسور شاپور رواساني ارائه شده است. گفتگو با پروفسور استيفان ليدر و دكتر عبدالرحيم گواهي و هم چنین ارائه مقالاتی از دكتر كيومرث اميري، اسماعيل تقي‌زاده، دكتر عادل خاني، فاطمه اميرخاني فراهاني، جميله كوكبي، طاهر رحماني از جمله مطالب بخش اسلام شناسی نخستین شماره فصلنامه علمی- تحقیقاتی ایران شناسی و اسلام شناسی است.

استادان،‌ پژوهشگران و صاحبنظران علاقه مند در دو حوزة ايران‌شناسي و اسلام‌شناسي می توانند مقالات، نظرات و پيشنهادات خود و تازه‌ترين فعاليت‌ها و آثار اسلام‌شناسان و ايران‌شناسان را برای داوری و چاپ به دبیرخانه فصلنامه ارسال نمایند.

شماره‌ تماس‌هاي  81623315 - 81623317 – 88941946 و همچنين فروشگاه اینترنتی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به نشانی‌http://bookshop.nlai.ir آماده پاسخگويي و خدمت‌رساني است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار