حیا، تنها عامل حفظ سلامت ارتباط با جنس مخالف بوده و هرچه حیا در وجود دختر و پسر کمتر باشد، احتمال لغزش افزایش می‎یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،یک مدرس حوزه و دانشگاههای زنجان با تأکید براین که جامعه امروزی بشر دچار بحران لذت است، گفت: در جوامع امروز بشر کمتر کسی را می‌توان مشاهده کرد که با استفاده از دو عنصر آسایش و آرامش از زندگی خود لذت ببرد.

محمدی افزود: آسایش، مساوی با رفاه در زندگی بوده و آرامش عنصری است که گاهی در پی آسایش پدید می‌آید و گاهی نیز انسان از رسیدن به این لذت روی باز می‌ماند.

وی با اشاره به این که تعریف حدود حریم برای ارتباطات جنس مخالف ضروری است،اظهار کرد: نشان دادن قدرت اجتماعی از سوی جنس مذکر، یکی از انگیزه‌هایی است که در ایجاد ارتباط با جنس مخالف از آن استفاده می‌کنند و با ادامه این ارتباط قصد ثابت کردن خود به اجتماع به عنوان یک خرد قدرتمند اجتماعی را دارند.

وی تصریح کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده، 97 درصد ارتباطات ایجاد شده با جنس مخالف، به بهانه ازدواج صورت می‌گیرد، در صورتی که صداقت در بیان این انگیزه در میان جنس مذکر بسیار کم بوده و در جنس مؤنث 97 درصد است و این امر سبب می‌شود که ضربههای روحی فراوانی به این قشر وارد شود.

این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: دین مبین اسلام افراط در ارتباط با جنس مخالف را نمی‌پسندد و همچنین تفریط را نیز جایز نمی‌ماند، بنابراین طبق فرمایش امام حسین(ع) ((کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد، دیرتر به آرزویش میرسد و زودتر به آن چه می‌ترسید گرفتار می‌شود.))/س

برچسب ها: حیا ، ارتباط ، جنس ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.