نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد گفت: خون شهداء، انقلاب اسلامی ایران را در برابر تهاجم دشمنان، بیمه كرده است.

حجت الاسلام محمدعلی نكونام، در آیین تشییع شهدای گمنام در شهر بن، افزود: ایثار و از خودگذشتگی شهداء، باعث سربلندی انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان شده است.
وی تصریح كرد: زنده نگه داشتن یاد شهداء و فرهنگ شهادت، نشأت گرفته از ایمان و بصیرت مردم است و حضور مردم در آیین تشییع شهدای گمنام، نشان از بصیرت مردم این استان است. 
 
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهركرد، با یادآوری جایگاه شهید و شهادت در جامعه اسلامی، تأكید كرد: شهداء، باعث وحدت و وفاق ملی در جامعه هستند.
حجت الاسلام نكونام، خدمت و تلاش برای زنده نگه داشتن راه شهداء و فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار لذت بخش دانست و بیان داشت: فرهنگ شهادت، فرهنگی است كه از اسلام، قرآن، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و كربلا به ما رسیده است و به هیچ وجه، كمرنگ نخواهد شد. 
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛ پيكر مطهر 4 شهيد گمنام سال هاي دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع)، در شهرهاي لردگان و بن در استان چهارمحال و بختیاری، تشييع و به خاك سپرده شد.
مردم انقلابی استان چهارمحال و بختیاری در شهرهای بن و لردگان، با حضور در خیابان های این دو شهر، شهداء را تا تپه نورالشهداء مشایعت كردند و با پوشیدن لباس سیاه و راه
 
اندازی دسته های عزاداری، یاد و خاطره این شهدای والامقام را گرامی داشتند.
اقشار مردم شهر بن و لردگان، پس از برگزاری مراسم عزاداری امام جواد (ع)، با قرائت زیارت عاشورا، دعای توسل و اقامه نماز، پیكرهای پاك شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس را تشییع و به خاك سپردند.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد، پس از تشییع شهداء، بر پیكر مطهر آنها، در شهر بن نماز خواند.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع ‌مقدس استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیكرهای مطهر این شهیدان، در مناطق عملیاتی فاو و حاج عمران در شمالغرب كشور تفحص شده است، كه دو تن از این شهدای عزیز، در شهر بن، و دو تن در شهر لردگان، خاكسپاری شدند. 
جمشید علی بابایی، با قدردانی از حماسه مردم شهرهای لردگان و بن در تشییع شهداء، افزود: سن این شهداء هم بین 20 تا 22 سال بوده است.
 گفتنی است؛ در شب و روز قبل از مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام نیز، مراسمات مختلفی در سایر نقاط استان چهارمحال و بختیاری، با حضور پیکر مطهر و پاک شهدای گمنام برگزار شد.
شهر بن، در 25 كیلومتری و شهر لردگان، در 160 كیلومتری شهر شهرکرد؛ مركز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.