برای تقویت سیستم ایمنی بدن راه ها و مواد غذایی مختلفی وجود دارد که یکی از آنها دارچین است. به غیراز پروتئین ها، غذاهای سرشاراز فیبر، سیر و محصولات پروبیوتیک و میوه ها و سبزیجات که برای بدن شما ضروری هستند، دارچین را نیز فراموش نکنید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت كرده و بدن را از حمله باكتری و ویروس محافظت می كند. دانشمندان دریافتند كه عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می كند تا بتواند با باكتری ها و بیماری های ویروسی مقابله كند.


به اعتقاد درمانگران طب های طبیعی، افزودن دارچین همراه عسل به دمنوش گیاهی سنبل الطیب و نوشیدن روزانه این ترکیب به مرور موجب کاهش میزان کلسترول خون و همین طور دردهای خفیف معده می شود. افرادی که با نزدیک شدن پاییز به دلیل ناپایداری های جوی دچار سرماخوردگی می شوند نیز می توانند با نوشیدن این چای گیاهی آماده شده با چوب یا پودر دارچین موجب افزایش مقاومت بدن خود و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و زکام شوند.

روش تهیه دمنوش:

ساده ترین روش برای تهیه دمنوش های گیاهی استفاده از لیوان های تهیه چای گیاهی است. گیاه مورد نظر را درون توری لیوان بریزید و آن را درون آب جوش قرار داده و در لیوان را ببیندید. پس از 10 دقیقه توری را از لیوان خارج کنید و دمنوش را به همراه چاشنی های مورد علاقه تان سرو کنید.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار