رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: با اقدامات صورت گرفته ديگر خبري از تردد كاروان هاي حمل مواد مخدردر مرز خشكي نيست و جنگ اصلي ما با سودا گران مرگ به آبهاي آزاد و دريا كشيده شده است.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه اطلاع رساني پليس، در دومين روز از برگزاري نشست فصلي تخصصي روساي پليس مبارزه بامواد مخدر غرب و شمال غرب كشور،سردار مويدي در جمع روساي پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هاي استان آذربايجان شرقي با بررسي وضعيت مواد مخدر و توليد آن در منطقه ،تخريب و آسيب مواد مخدر در جامعه را بسيار  دانست و گفت: مواد مخدر يك جنگ پنهان و جستن راهكار مبارزه، يك كار ويژه براي دولتمردان است. 
سردار "مويدي" خطاب به روساي پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هاي آذربايجان شرقي گفت: ما در ادامه مسير بر اساس راهبرد تاريخي امام راحل در حال مبارزه هستيم اما نزديكي به كانون توليد مواد مخدر، تهديد و آسيب هاي ما را هم به همين ميزان افزايش داده است. 
وي افزود:سوابق كاري و كارنامه ما نشانگر اين واقعيت است كه ما هنوز بهترين كشور در امر مبارزه با مواد مخدر هستيم و اين توفيق هم برخواسته از وجود ساختار ها و زيرساخت هاي اساسي ، اصولي و علمي در اين راه است.
سردار"مويدي" با اعلام اين موضوع كه كشورهاي دنيا در حال پذيرش الگوي مبارزه از جمهور ي اسلامي ايران هستند ادامه داد: امروز دنيا پذيرفته كه عملكرد جمهور ي اسلامي ايران بسيار مطلوب و ارزشمند بوده است .
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: ما در همسايگي كانون توليد 90 درصد از ترياك دنيا هستيم و اين ميزان ترياك، بدون شك منشاء توليد 90 درصد هرويين دنيا نيز است كه براي مصرف كشورهاي اروپايي توليد مي شود اما ما به دفاع از همه جوامع در مرزهاي شرقي كشور در حال مبارزه هستيم. 
وي با برشمردن توفيقات پليس مبارزه با مواد مخدر در كنترل مرزهاي خشكي گفت: با اقدامات صورت گرفته، ديگر خبري از تردد كاروان هاي حمل مواد مخدر در مرز خشكي نيست و جنگ اصلي ما با سودا گران مرگ به آبهاي آزاد و دريا كشيده شده است. 
سردار "مويدي" همچنين با ياد آوري اقدامات صورت گرفته در توسعه نيروي انساني،طرح و برنامه، آموزش و روابط بين الملل افزود: در مدت يك سال گذشته، اقدامات خوبي در ستاد صورت گرفته و اكنون نوبت شماست كه ضمن برخورد با توزيع كنندگان مواد مخدر، باعث افزايش رضايتمندي جامعه شويد. 
سردار "مويدي" هدف اصلي برگزاري اين نشست را تمركز بر توانايي استان ها در مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: با بررسي عملكرد يك ساله پليس مبارزه با مواد مخدرمشخص است كه هدف گذاري هاي ما، مثبت بوده و در اين مدت به توفيقات خوبي دست يافته ايم. 
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر،اجرايي كردن ماموريت جديد پليس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و همسو نمودن استان هاي همجوار درامر مبارزه را از ديگر اهداف اين نشست دانست و افزود: نقش استان ها در پيشگيري از ورود مواد پيش ساز قابل توجه است. 
وي افزود: دشمن به عناوين گوناگون در پي خدشه دار نمودن چهره ي نظام است اما اقدامات ما هم خوب بوده كه البته نتوانسته ايم آن را نشان دهيم و برجسته كنيم كه نيازمند يك ديپلماسي فعال در اين زمينه هستيم.
سردار "مويدي" از روساي پليس مبارزه با مواد مخدر خواست تا با استفاده از ظرفيت هاي قانوني و پليسي به فعاليت خرده فروشان در محلات و معابر پايان دهند.
 رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنين گفت: تا يك سال گذشته تابوي مواد مخدر صنعتي با سرعت وصف ناپذير در حال گسترش در پيكره جامعه بود كه با تغيير رويكرد و پيگيري اجراي قانون مجازات مواد مخدر صنعتي در سال جاري، اكنون وضعيت متعادل شده و كانون تهيه مواد مخدر صنعتي به خطر افتاده است.
سردار "مويدي" از انهدام باندها، شبكه ها و نيز كارگاه هاي توليد مواد مخدر صنعتي، خبر داد و گفت: تا برچيده شدن كامل اين معضل بزرگ، كار با جديت ادامه خواهد يافت.
گفتني است، در اين نشست فصلي كه روساي پليس مبارزه با مواد مخدر استان هاي خراسان رضوي و سيستان و بلوچستان نيز حضور داشتند موضوعات گوناگوني ازجمله بررسي حمل و نقل و توزيع مواد مخدر،بررسي و ارزيابي عملكرد استان ها در 6 ماهه اول سال جاري، شناسايي و پاكسازي نقاط آلوده در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و همچنين ورود پيش ساز توليد مواد مخدر صنعتي از كشور هاي همسايه به اين استان ها مورد بحث قرار گرفت./ف
برچسب ها: پلیس ، مبارزه ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار