رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با قدر داني از اقدامات اخير دستگاه قضايي درمجازات قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي گفت: اين اقدام موجب شد تا توليد و توزيع مواد مخدر صنعتي در کشور، تحت کنترل پليس درآيد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با حضور در نشست دادستان هاي عمومي و انقلاب مراكز استان ها به بيان چالش ها و برنامه هاي پيش روي ناجا در مقابله با مواد مخدر پرداخت.
سردار "علي مويدي" با اشاره به افزايش سطح زير كشت و توليد مواد مخدر در افغانستان، گفت: متأسفانه سطح زير كشت در كشور افغانستان عليرغم حضور ناتو در سال 2011 با 7 درصد افزايش به 131 هزار هكتار رسيده و توليد ترياك نيز در كشور افغانستان رشد 61 درصدي داشته است.
وي افزايش رشد 48 درصدي كشت و توليد مواد مخدر در استان هاي غرب و جنوبي افغانستان و همجوار با جمهوري اسلامي را يك زنگ خطر جدي دانست و افزود: از جمله چالش هاي مهم در امر مبارزه با مواد مخدر، نبود عدم عزم جدي و استراتژي مبارزه در دولت افغانستان است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، اقدامات بازدارنده و مقابله اي جمهوري اسلامي ايران را كارآمد و اثر گذار توصيف كرد و افزود: افزايش 43 درصدي ترانزيت مواد مخدر از كشور افغانستان به پاكستان، نشان از توفيق جمهوري اسلامي ايران، در انسداد مرز و مقابله با ورود مواد مخدر دارد.
سردار "مويدي" در ادامه به تشريح برخي از برنامه هاي پليس مبارزه با مواد مخدر در جلوگيري از ورود مواد مخدر پرداخت و ارتقاء سازمان و ساختار پليس تخصصي مبارزه با مواد مخدر در كليه استان ها، ارتقاء سطح آموزش علمي و تخصصي ، افزايش سطح كارائي كاركنان مبارزه با مواد مخدر سراسر كشور و توسعه و تجهيز پايگاه هاي اطلاعاتي عملياتي در شرق و حاشيه شرق كشور را از جمله اين اقدامات برشمرد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در تشريح آمار و عملكرد پليس گفت: كشف 89 درصد از كل كشفيات ترياك دنيا در اختيار جمهوري اسلامي ايران است، ضمن اينكه 66 درصد از كل كشفيات مرفين و 33 درصد از كل كشفيات هرويين دنيا نيز توسط پليس مبارزه با مواد مخدر و ديگر نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي ايران، بدست مي آيد، كه سند محكمي است، دال بر پرچمداري جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر.
وي در ادامه ارايه گزارش خود، به بررسي وضعيت توليد و ترانزيت مواد مخدر صنعتي در دنيا و منطقه پرداخت و گفت: سهل الوصول بودن مواد پيش ساز در سطح بازار ، عدم وجود تمهيدات كنترلي لازم در بخش توزيع و فروش پيش سازها توسط شركت هاي توليد كننده و وارد كننده مواد دارويي و شيميايي و نيز ورود محموله هاي قاچاق مواد پيش ساز از مرزهاي غربي و جنوب شرق كشور و از طريق كشورهاي عراق، تركيه و پاكستان، از عمده چالش هاي پيش روي ناجا در امر مقابله با مواد مخدر صنعتي است.
سردار " مويدي" هدف گذاري هاي پليس در مرزهاي شرقي و حاشيه مرز را تأثير گذار در روند ترانزيت مواد مخدر به كشور دانست و افزود: توسعه و تشديد كيفي عمليات مبارزه با اولويت شرق و حاشيه شرق كشور، مقابله با گروه‌هاي مسلح و عناصر اصلي قاچاق به خصوص مبارزه با هرويين فشرده و موادمخدر صنعتي، از مهمترين برنامه هاي پيش رو است.
وي يکي ديگر از الويت هاي اين پليس را، توسعه و تشديد اقدامات اطلاعاتي جهت شناسايي و برخورد با شبكه‌ها و باندهاي اصلي تهيه و توزيع موادمخدر در سراسر كشور اعلام کرد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با قدر داني از اقدامات اخير دستگاه قضايي در مجازات قاچاقچيان مواد مخدر صنعتي گفت: اين اقدام موجب شد تا توليد و توزيع مواد مخدر صنعتي در کشور، تحت کنترل پليس درآيد.
گفتني است، اين در مشهد مقدس با حضور «محسني اژه اي» دادستان كل كشور، «طاها طاهري» جانشين دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري، دادستان هاي عمومي و انقلاب مراكز استان ها ، معاونين دادستاني كل كشور، و ديگر مسوولان قضايي، برگزار شد./ل
برچسب ها: قدردانی ، پلیس ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار