تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی دست به کار بزرگی زد و موفق شد کره جنوبی قدرتمند را با یک گل شکست دهد و3امتیاز با ارزش این دیدار در خانه نگه دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم ملی حساس ترین دیدار سالهای اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشت تا امیدها برای صعود ایران به جا جهانی 2014 برزیل بیشتر از قبل شود.
ملی پوشان کشورمان در این دیدار با غیرت و تعصب مثال زدنی از لحظه ای که بازی شروع شد تا زمانی که داور سوت پایان بازی را صدا درآورد، دویدند و جنگیدند تا این 3 امتیاز با ارزش را به دست آورند.

در این میان اما نقش تماشاگرانی که به استادیوم آزادی رفته بودند تا از تیم ملی کشورمان حمایت کند، بسیار مهم و پررنگ بود. قبل از شروع این بازی مهم، بیم و هراس آن وجود داشت که هواداران فوتبال ما مثل گذشته احساسی عمل کنند و اگر تیم ملی در دقایق اولیه بازی به گل نرسند، با شعارهای خود استرس و اضطراب را از روی سکوها به تیم ملی منتقل کنند اما هوادارانی که سه شنبه شب به آزادی رفته بودند، ثابت کردند برای یک بار هم که شده حرفه ای به ماجرا نگاه کردند و در تمام دقایق بازی فقط و فقط از تیم ملی حمایت کردند تا به این پیروزی با ارزش دست یابیم.

ورزشگاه آزادی در هنگام دیدار تیم ملی با کره جنوبی به قرمز بود و نه آبی، استادیوم آزادی در این بازی حساس و سرنوشت ساز به رنگ ایران بود، به رنگ سفید یعنی رنگ صلح و آشتی و در سایه همین اتحاد وهمدلی وهبستگی طرفداران تیم ملی، در نهایت به آنچه که می خواستیم ، رسیدیم و کره جنوبی که می گفتند غول فوتبال آسیاست را شکست دادیم تا ثابت کنیم ما ایرانی ها مرد روزهای سخت هستیم و در روزهای بزرگ خودمان را نشان می دهیم.

اتحاد و یکدلی هواداران تیم ملی این پیغام را برای جانیان داشت که ایرانیان هر گاه اراده کنند، متحد و یکپارچه در کنار هم خواهند جنگید و پشت یکدیگر را خالی نخواهند کرد تا به هدف شان برسند نکته جالب در این رابطه اینکه، هدف ما هرچه بزرگ تر باشد، اتحاد و همدلی مان بیشتر خواهد شد همچنان که در 5سال جنگ تحمیلی هم با دست خالی در برابر تمام قدرت های دنیا استادیوم اما یک وجب از خاک پاک این سرزمین بزرگ را به بیگاه نداریم.

تماشاگران ایرانی در شب دیدار تیم ملی مقابل کره جنوبی حماسه ای بزرگ آفریدند آنها نشان دادند که آموخته اند و یاد گرفته اند که فوتبال 90دقیقه است و تا لحظه ای که داور سوت پایان بازی را به صدا در نیاورده، باید به تشویق و حمایت از تیم محبوب شان بپردازند تا به آنچه که لیاقت وشایستگی اش را دارند برسند.

اتحاد و همدلی هواداران فوتبال در این دیدار نوید روزهای خوبی برای فوتبال ایران دارد، تیم ملی دور رفت رقابت های مقدماتی را به سلامت پشت سر گذاشت اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که این حمایت پورشور در دور برگشت هم باید وجود داشته باشد چرا که هنوز کار تمام نشده است.

تیم ملی در دور برگشت میزبان ازبکستان  و لبنان خواهد بود دیدار هایی که امتیازات آن بسیار مهم و با ارزش است  و اگر بتوانیم این 6 امتیاز خانگی را به دست آوریم،صعودمان به جام جهانی را قطعی خواهیم کرد دیدار با ازبکستان نزدیک است و نباید به نتیجه دیدار رفت توجه کنیم و از الان خودمان را برنده این دیدار بدانیم بلکه هم ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی هواداران فوتبال باید به دیدار خانگی با ازبکستان هم مثل بازی با کره جنوبی در تهران نگاه کنند و با روحیه و تعصب  خاص ایرانی در این دیدار حاضر شوند.

نباید فراموش کنیم که ازبکستان در بازی رفت5 بازیکن اصلی اش را در اختیار نداشت و در چنین شرایط توانستیم با 3 امتیاز از تاشکند به تهران برگردیم ازبکستان با اضافه شدن این 5 بازیکن با قدرت بیشتری به مصاف ما خواهد آمد و نباید این بازی را ساده تصور کنیم بلکه مثل دیدار با کره جنوبی، با اتحاد و همدلی تمامی عناصر فوتبال و هواداران تیم ملی، باید روز با شکوه دیگری را در ورزشگاه آزادی رقم بزنیم تا به هدف مان که همانا3 امتیاز این دیدار حساس و سرنوشت ساز است ، دست یابیم./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار