یک قاضي بازنشسته گفت: صدور احکام قضایی متهمان جرايم رايانه‌اي و اجراي سریع آن مي‌تواند در کاهش اين جرايم موثر باشد.

 ابوالفضل سام‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره لزوم اجرای قوانین جرایم رایانه‌ای اظهار داشت: جرایم رایانه‌ای در دادسرای مربوطه بررسی می‌شود و قانون عناوین مجرمانه تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری را برای این جرایم مصداق قرار داده است.

اين حقوقدان ادامه داد: آحاد جامعه باید آگاه باشند که ایجاد روابط مختلف اقتصادی و اجتماعی در فضاهای مجازی قابل اعتماد نیست و باید با توجه بیشتری به شکل‌گیری روابط از این طریق دقت کنند.

 اين قاضي بازنشسته  به راهکارهای پیشگیری جرایم رایانه‌ای اشاره و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درست از طریق رسانه‌های مختلف می‌تواند زمینه ارتکاب این جرایم را در جامعه کاهش دهد.

سام نژاد در ادامه افزود: مجازات در جرایم رایانه‌ای از طریق قانون تعیین می‌شود و قانون نیز در این باره از صراحت کافی برخوردار است.

اين قاضی بازنشسته با اشاره به تاثير برخورد دستگاه قضايي با مجرمان رايانه‌اي مطرح کرد: برخوردهای قاطع و جدی از سوي قانونگذار می‌تواند موجب ایجاد رعب در مجرمان و اطمینان خاطر در افکار عمومی شود و زمینه ارتکاب این جرایم در جامعه را کاهش دهد.

اين حقوقدان خاطرنشان کرد: جرایم رایانه‌ای به سرعت در حال افزایش است و صدور احکام به موقع متهمان جرایم رايانه‌اي و اجرای آن در کاهش این جرایم موثر و قطعا تاثير بازدارنده خواهد داشت.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: احکام ، جرایم ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار