نماينده مديران مسئول در هيات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاري‌ها با بيان اينكه حذف پخش كانال‌هاي برون‌مرزي صدا و سيما از ماهواره هاتبرد نشان‌دهنده تأثير و موفقيت اين برنامه‌ها بوده است، گفت: غربي‌ها استانداردهاي دوگانه‌اي دارند كه همين دوگانه‌بودن از بي‌صداقتي آنان پرده بر مي‌دارد.

حسين انتظامي نماينده مديران مسئول در هيات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاري‌ها در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران با اشاره به قطع پخش 19 شبکه ايراني از طريق ماهواره هاتبرد گفت: مسئولان اين اقدام از طرفي بر عبارات فريبنده‌اي مثل خلع سلاح و صلح جهاني تاكيد مي‌كنند اما همزمان با وجود پايان دوره جنگ سرد و رقابت‌هاي رايج در آن عصر ، ‌همچنان انبار تسليحات كشتارجمعي به‌شمار مي‌روند.

انتظامي تصريح كرد: اين كشورها از يك سو مانع فعاليت كشورهايي نظير ايران مي‌شوند كه دستيابي به انرژي هسته‌اي را براي تامين برق دنبال مي‌كنند و از سوي ديگر رژيم صهيونيستي بدون آنكه حتي عضو «ان پي تي» باشد سلاح هسته‌اي هم دارد، عين همين ماجرا درباره تروريسم و حقوق بشر هم تكرار مي‌شود و اين در حالي است كه رفتار تناقض‌آميز آنها از چشم ناظران بين‌المللي و حتي منتقدان غربي پنهان نمي‌ماند.

وي در ادامه افزود: در حوزه آزادي بيان هم همين استاندارد دوگانه وجود دارد؛ تحت لواي شعارهاي فريبنده، ‌به گونه‌اي وانمود مي‌كنند كه «چندصدايي» حاكم است، و هر انديشه‌اي نه تنها اجازه بيان دارد بلكه براي اين بيان، حمايت و تشويق هم مي‌شود اما در عمل با رفتاري خشن و قرون وسطايي، صداهاي مغاير ديدگاه‌هاي خود را حذف مي‌كنند. حتي به هموطنان خودشان مثل "روژه گارودي" و "ادوارد سعيد" هم رحم نمي‌كنند، چه برسد به ديگران.

انتظامي اظهار داشت: اين واكنش عجولانه در حذف كانال‌هاي برون‌مرزي ماهواره‌اي صدا و سيما از روي هاتبرد نشان مي‌دهد اين برنامه‌ها موثر و موفق بوده است و چالش يا ايجاد نگراني مي‌كرده است وگرنه ضرورتي نداشت که دست به چنين اقدامي بزنند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار