فعالیت بدنی یکی از شاخص های اصلی سلامت جامعه است که عدم توجه به آن باعث گسترش بیماریهای غیرواگیر در کشور می شود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛iکوشکی مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاحیه دهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور که بعد از ظهر امروز در مجموعه ورزشی شهید چمران برگزار شد، اظهار داشت:این دوره از المپیادهای ورزشی با حضور بیش از 3000 شرکت کننده از 26 مهرماه لغایت 16 آبان ماه در سه دوره برگزار می شود.

وی ادامه داد: رشته های ورزشی فوتبال، کشتی، تکواندو، تنیس روی میز، بدمینتون، تیراندازی، کاراته، دو و میدانی، والیبال، بسکتبال، شطرنج و شنا در این المپیاد ورزشی دانشجویی حضور دارند.

کوشکی با اشاره به رشد 30 درصدی شرکت کنندگان در این دوره از المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: جوایز مادی، حکم و مدال قهرمانی از جمله جوایزی است که وزارت بهداشت برای نفرات برتر المپیاد در نظر گرفته است.

المپیادهای ورزشی برای دانشجویان نشاط آفرین است

در ادامه دکتر باقر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از شاخص هایی که در حوزه سلامت نیاز به کار و توجه بیشتر دارد، شاخص تحرک مردم است.

وی تصریح کرد: فعالیت فیزیکی یکی از چهار مؤلفه بسیار مهم در بیماری های غیرواگیر مانند پوکی استخوان، دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی و فشار خون است که در کشور ما توجه مناسبی به آن صورت نگرفته است.

دکتر لاریجانی افزود: متأسفانه در برخی از استان های کشور بیش از 60 درصد افراد فعالیت فیزیکی مطلوبی ندارند و از این رو باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نشاط آفرین بودن المپیادهای ورزشی برای دانشجویان اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه هایی هم در سلامت دانشجویان گروه پزشکی به عنوان الگوی سلامت جامعه و هم در تأثیرگذاری و آموزش برای عموم مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.