نايب رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس و رئيس كارگروه ويژه كشاورزي، نرخ تعين شده 550 تومان خريد تضميني گندم از سوي دولت را مشروط خواند.

محمد اسماعيل‌نيا نماينده مردم بردسكن و خليل‌آباد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران درباره اعلام نرخ 550 تومان خريد تضميني گندم از سوي دولت گفت: بحث تعيين نرخ خريد تضميني گندم در دهه آخر ماه مبارك رمضان در کارگروه ويژه کشاورزي بررسي شد كه نهايتا قيمت 550 تومان را به عنوان قيمت كف اعلام كرديم، مشروط بر اينكه اگر زماني فرا برسد كه كشاورزان متضرر شوند بايد در اين قيمت تجديدنظر شود.
 
وي در ادامه افزود: شرط ديگري كه در تعيين اين نرخ مورد توجه قرار گرفت آن بود كه مقرر شد جهاد كشاورزي براي تقويت بحث توليد گندم در قالب تقويت قراردادها، تقويت نهاده‌ها و امثالهم تشويق‌ها و تقويت‌هايي را در نظر بگيرد.
 
رئيس كارگروه ويژه كشاورزي با اشاره به اينكه نرخ خريد تضميني گندم مي‌بايست 15 شهريورماه ابلاغ مي‌شد، گفت:‌ قيمت‌ اعلام شده نسبت به سال گذشته بيش از 30 درصد افزايش داشته اما در عين حال رئيس جمهور بر بحث تشويق توليدکنندگان تاكيد داشتند كه اين موضوع در حال بررسي و عملياتي شدن در كميته مربوطه است تا انشاءالله تشويق‌هاي خوبي صورت بگيرد تا توجيه مناسبي براي گندم كاران داشته باشد.
 
گفتني است؛ چندي پيش به منظور رفع مشكلات كشاورزي، كارگروهي تخصصي با حضور نمايندگاني از وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي، صنعت، معدن و تجارت كميسيون كشاورزي مجلس و نمايندگي از بخش خصوصي تشكيل شده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: گندم ، قیمت ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار