دبير انجمن اسلامي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: اگر چنانچه هر تشكل دانشجويي برنامه‌ها و افکار خود را به جانبداري از يك حزب و قطب اختصاص دهد در اين صورت به رسالت اصلي خود عمل نکرده و رقابت غيرسازنده را در دانشگاه رقم مي‌زند.

ايمان عطايي‌فر دبير انجمن اسلامي دانشگاه شهيد چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه ايجاد شور و نشاط سياسي در فضاي دانشگاه يکي از ارکان فعاليت‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي است، اظهارداشت: با توجه به حساسيت انتخابات رياست جمهوري يازدهم، تشكل‌هاي دانشجويي موظف‌اند تا با ورود به اين مقوله فضاي دانشگاه را براي يک انتخابات عقلاني و آگاهانه آماده کنند.

وي در ادامه با انتقاد از عملکرد برخي از تشکل‌ها افزود: تاكنون برخي از برنامه‌هايي را كه دانشجويان در دانشگاه‌ها ترتيب دادند، متاثر از احساسات شخصي افراد و فاقد جنبه‌هاي عقلاني و علمي بوده است.

اين فعال دانشجويي مهم‌ترين وظيفه جنبش دانشجويي را در اين برهه  حساس  پرهيز از تنگ نظري و ايجاد يك فضاي مناسب علمي و منطقي براي نقد و بررسي مباحث مختلف عنوان کرد.

دبير انجمن اسلامي دانشگاه شهيد چمران اهواز تاكيد کرد: دانشجويان نبايد با فعاليت‌ها و جانبداري از يک طيف خاص فضا را براي حضور معارضان در دانشگاه فراهم سازند.

وي با تاکيد بر اينکه تشکل‌هاي دانشجويي با حفظ بي‌طرفي در انتخابات فضاي دانشگاه را به سمت گفتمان‌سازي ببرند، اضافه کرد: دانشجويان به عنوان قشر فرهيخته کشور تاثير‌گذاري خاصي را مي‌توانند در فضاي جامعه داشته باشند و با بيان افكار و عقايد منطقي  نقش موثري در آگاه‌سازي جامعه ايفا کنند.

وي با بيان اينکه تشكل‌هاي دانشجويي بايد مراقب اين امر باشند که در برگزاري همايش‌ها و نشست‌ها به مسائلي ورود پيدا نکنند که بعضي احزاب با آنان احساس قرابت فكري بيشتري کنند، گفت: با توجه به حساسيت انتخابات يازدهم رياست جمهوري هر گونه ناآگاهي از سوي تشکل‌ها باعث از بين رفتن وحدت در دانشگاه مي‌شود، گفت: وحدت رويه بايد به عنوان يک رکن اساسي در فعاليت‌هاي تشکل‌هاي دانشجويي در نظر گرفته شود. چرا که در اين صورت اهداف و اصول انقلاب در دانشگاه پيگيري مي‌شود.

عطايي‌فر گفت: اگر چنانچه هر تشكل دانشجويي برنامه‌ها و افکار خود را به جانبداري از يك حزب و قطب اختصاص دهد در اين صورت به رسالت اصلي خود عمل نکرده و رقابت غيرسازنده را در دانشگاه رقم مي‌زند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دانشگاه ، حزب ، تشکل ، دانشجو ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار