شركت نفت فلات قاره ايران، 14 ميليارد دلار قرارداد در دستور كار دارد که از این اعتبار 9 میلیارد دلار سهم شرکت های داخلی است.

محمود زيركچيان زاده مديرعامل شركت نفت فلات قاره در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: فلات قاره در حال حاضر، حدود 14 ميليارد دلار قرارداد در دست اقدام دارد كه عمدتا به توسعه ميادين گازي مربوط است.

وي تصریح کرد: در راستاي توجه به تقويت رويكرد همكاري با شركت هاي داخلي، دو سوم از رقم قراردادهاي مذكور يعني بيش از 9 ميليارد دلار از اين قراردادها با شركت هاي داخلي منعقد خواهد شد.

مديرعامل شركت نفت فلات قاره ايران، بهره مندي از توان شركت هاي داخلي را به خصوص در سالي كه به نام  توليد ملي؛ حمايت از كار و سرمايه ايراني مزين شده است، مورد تاكيد قرار داد و گفت: هم اكنون شركت نفت فلات قاره ايران، ساخت پمپ هاي درون چاهي را توسط شركت هاي دولتي و خصوصي در برنامه دارد و از آنجا كه اين پمپ ها در زمره صنايع هايتك هستند، ساخت داخلي آن بسيار حائز اهميت است.

زيركچيان زاده در اين زمينه به طرح توسعه ميادين رشادت، هنگام، سلمان و هنديجان به عنوان نمونه پروژه هايي كه تمام فعاليت هاي آن به همت متخصصان و نيروهاي توانمند داخلي صورت گرفته است، اشاره كرد و ادامه داد: هم اكنون نيز توسعه ميدان هاي توسن، آلفا، فرزاد A و فروز B را نيز با همكاري شركت هاي پيمانكار ايراني دنبال مي كنيم.

وي خاطر نشان كرد: نتايج استفاده از تكنولوژي هاي به كار گرفته شده توسط شركت نفت فلات قاره ايران، طي 5 تا 10 سال اينده روشن مي شود و طي سال هاي آينده، اثربخشي آن مشخص خواهد شد./س
برچسب ها: نفت ، فلات قاره ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار