در حال حاضر تجهيزات مربوط به جزيره كيش به منطقه ارسال و تجهيزات منطقه سيري نيز ظرف چند روز آينده وارد اين منطقه شده اگر اين ارتباط بين سيري و كيش برقرار شود، مشكل منطقه سيري در زمينه ارتباطات تلفني و اينترنت به كلي برطرف مي شود.


محمدرضا گلشنی‌اصل رئيس ICT شرکت نفت فلات قاره ایران ، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: با پيگيري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي مختلف مقرر شد شركت ايرافون، زمينه ارتباط سيري و جزيره كيش را از طريق جزيره فارور برقرار کند. در حال حاضر تجهيزات مربوط به جزيره كيش به منطقه ارسال و تجهيزات منطقه سيري نيز ظرف چند روز آينده وارد اين منطقه شده و در 15 روز آينده اين ارتباط برقرار مي‌شود. اگر اين ارتباط بين سيري و كيش برقرار شود، مشكل منطقه سيري در زمينه ارتباطات تلفني و اينترنت به كلي برطرف خواهد شد و امیدواریم به زودي و در كمتر از يك ماه آينده اینترنت و Voice‌ مناسب در سکوها را شاهد باشیم.

*** پیگیری مشکلات ارتباطی منطقه لاوان

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ارتباط منطقه لاوان و سکوها با مشکلات زیادی مواجه است، چرا كه اين ارتباط از طريق يك فيبر نوري كه بين منطقه لاوان و سكوي رسالت وجود دارد و از 24 Core موجود آن، تنها 4 Core در سرويس قرار دارد (20 Core آن قطع می‌باشد) برقرار شده است و اگر اين فيبر نوري با مشکل مواجه شود، ارتباط منطقه لاوان با سكوهاي سلمان، رسالت و رشادت به طور كلي قطع خواهد شد. براي حل اين مشكل يك پروژه نزديك به 2 سال پيش تعريف شده كه پس از طي مراحل مختلف، خوشبختانه قرارداد آن با پيمانكار مربوطه امضاء شده است.

گلشني اصل تصريح کرد: در صورت اجراي اين پروژه، در مدت 3، 4 ماه آينده با ورود تجهيزات جديد، يك ارتباط بين لاوان و كوه سنگ‌چو (در نزديكي لاوان) كه ارتفاع بسيار زيادي دارد برقرار شده و توسط آن ارتباط راديویي با سكوي رسالت برقرار گردیده و از سکوی رسالت به سکوی رشادت و سکوی سلمان نيز توسط يك راديو امکان‌پذیر مي‌گردد.

*** اولویت‌بندی حل مشکلات سکوها و مناطق عملیاتی

رئيس ICT شرکت نفت فلات قاره ایران، با بیان اینکه با پیگیری و شرکت در جلسات متعدد براي برقراری ارتباط فیبر نوری سكوها و مناطق عملياتي اولويت‌بندي لازم انجام شده است، اضافه کرد ترمیم فیبر نوري تعدادی از سکوها را شرکت Emarine عهده‌دار بوده و چهار نقطه نیز توسط واحد تعمیرات زیر آب به شرکت صا ایران واگذار شده است.

برچسب ها: ایتنرنت ، رفع مشکل ، سکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار