يك كارشناس مسائل سياست خارجي گفت: برخي تلاش مي‌کنند که اتحاد داخلي را در سوريه خدشه‌دار کرده و دشمناني نيز از بيرون خواهان بر هم زدن آرامش در اين کشور هستند لذا سوريه تا به حال به هيچ کدام از آنها اجازه دخالت در يکپارچگي داخلي خود را نداده‌ است.

احمد دستمال‌چي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بحران سوريه گفت: بحران سوريه باعث درگيري قدرت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي شده و هرکدام با اتخاذ مواضع خود به دنبال حل اين مسئله بوده اما کشورهايي مانند قطر و عربستان با پشتيباني غرب، از تروريست‌ها در سوريه حمايت کرده و حل مسالمت آميز بحران در اين کشور را با مشکل روبرو کرده‌اند.

وي با اشاره به اينکه آمريکا و رژيم صهيونيستي در‌صدد هستند مقاومت موجود در سوريه را بشکنند، افزود: سوريه با کشورهاي مقاوم ديگر همچون جمهوري اسلامي ايران و ديگر کشورهاي عضو محور مقاومت متحد است.

دستمال‌چي با بيان اينکه راه حل سوريه مردمي است، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران به دنبال راه حل سياسي داخلي از ملت سوريه بوده و نظراتي که از خارج به صورت خشونت بار مطرح مي‌شود را نمي پذيرد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: برخي  تلاش مي‌کنند که اتحاد داخلي را در سوريه خدشه‌دار کرده و دشمناني نيز از بيرون خواهان بر هم زدن آرامش در اين کشور هستند لذا سوريه تا به حال به هيچ کدام از آنها اجازه دخالت در يکپارچگي داخلي خود را نداده‌ است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سوریه ، بحران ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار