سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اجرا شدن مصوبه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، ترافیك خودروهای سنگین و مدت زمان خروج از گمرك و بازارچه مرزی میلك كاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، رجب علی شیخ زاده افزود: بر اساس این مصوبه مقرر شد رانندگان هنگام خروج از گمرك میلك با خوداظهاری میزان سوخت داخل باك خودرو، بهای آن را تا سقف 50 لیتر به نرخ مصوب و بیش از آن را با قیمت فوب خلیج فارس پرداخت كنند.
وی با بیان اینكه رانندگان خودروهای سنگین می بایست از میزان ذخیره سوخت خودرو خود اطلاع داشته و آن را به ارزیابان گزارش كنند، اضافه كرد: در صورت تخلف راننده و ارائه گزارش غلط دیگر خودرو متوقف و تحت بازرسی قرار نخواهد گرفت بلكه مراتب از طریق شركت پیمانكار پیگیری قانونی و اداری می شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بدیهی است در این صورت راننده متخلف دیگر حق ورود و خروج از گمرك میلك را نخواهد داشت .
شیخ زاده گفت: در حالیكه روزانه دهها كامیون و تریلر قصد ورود و خروج از گمرك و بازارچه مرزی میلك را دارند بازرسی باك و ارزیابی قیمت یكایك آنها به شیوه سنتی منطقی نیست و باید در این رابطه با تجدید نظر در مقررات مربوطه، روان سازی صورت می گرفت .
وی تصریح كرد: در عین حال موفقیت این كار در گرو همكاری و تعامل همه دستگاههای ذیربط و پرهیز از بخشی نگری میسر خواهد بود و تحقق آن به طور قطع باعث كاهش قاچاق سوخت و روان سازی ترافیك در گمرك میلك می شود.
در همین رهگذر معاون سیاسی استاندار و جمعی از مسوولان سیستان و بلوچستان امروز دوشنبه به منظور بازدید از بازارچه و گمرك میلك به شهرستان هیرمند در شمال استان سفر كردند.حجم زیادی از تجارت ایران و افغانستان و ترانزیت كالای كشورهای همسایه از طریق گمرك میلك صورت می گیرد./س

برچسب ها: زمان ، خروج ، ازگمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.