فیلم مستند سیاسی «سرزمین سلمان» که در ارتباط با مالکیت ایران بر جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است، در مرحله تدوین قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «سرزمین سلمان» به کارگردانی امیرحسین جوانشیر، اولین مستندی است که به طور تخصصی به حق مالکیت ایران بر جزایر سه گانه می پردازد و یک مستند سیاسی- ملی محسوب می شود.

براساس اظهارات کارگردان، مستند "سرزمین سلمان" یک مقابله فرهنگی و پاسخ گویی به ادعای امارات مبنی بر مالکیت جزایر سه گانه است که در چند وقت اخیر اوج گرفته و امیدواریم که این فیلم، خط بطلانی بر همه ادعاهای بی اساس باشد.

جوانشیر افزود: رفتن به این جزایر بسیار سخت بود و تاکنون هم تصاویر اندکی از جزایر سه گانه تهیه شده است، ولی ما با انجام هماهنگی های لازم و با ورود به این مناطق توانستیم تصویربرداری زیادی انجام دهیم و بخشی از جغرافیای منطقه را نیز در این فیلم نشان خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما در تحقیقات فیلم از رفرنس های گوناگونی استفاده کردیم و بُعد ملی این مستند برای ما بسیار مهم است، چراکه این جزایر بسیار مظلوم هستند و به ویژه ابوموسی مردم محرومی دارد.

این کارگردان در پایان گفت: فیلم نریشن محور است، چراکه مستندی سیاسی است و لازم بود که قراردادها و اسناد تاریخی را به تصویر بکشیم و برای این امر استفاده از تصویر و نریشن بهتر بود. البته ما تعداد مصاحبه ها را به حداقل رساندیم.

گفتنی است: عوامل تولید فیلم مستند سیاسی سرزمین سلمان که در مدت زمان 52 دقیقه تهیه شده، به این شرح هستند: پژوهش و کارگردانی: امیرحسین جوانشیر، مشاور کارگردان و تدوینگر: سی وحید قاضی میرسعید، مدیر تصویربرداری: داوود عباسی، تصویربردار: هادی کمالی پور، صدابردار: هادی کمالی پور و علی نصیر، مدیر تولید: محمد صادق سعادتی، تدارکات: علیرضا کاشانی، مجری طرح: محمدصادق سعادتی و موسسه موج آبی انتظار، تهیه کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار