کارگاه آشنایی با تکنیک های مهندسی ژنتیک از سری کارگاه های برنامه ریزی شده توسط شرکت دانا ژن پروژه و شبکه پزشکی مولکولی کشور، روزهای بیست و هفتم لغایت بیست و هشتم مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کسری اصفهانی، عضو هئیت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهندسی ژنتیک و تکنیک های مورد استفاده آن علم زیست شناسی را دگرگون کرده است و با ظهور مهندسی ژنتیک و فناوری DNA نو ترکیب، انسان به فناوری دست وزری ژنتیکی موجودات زنده دست یافته و به منظور رفع نیاز، به طور موثرتری می توان از این علم بهره جست.

وی در ادامه ضمن مطلوب بر شمردن کشور و محققان داخلی در زمینه مهندسی ژنتیک اذعان داشت، مهندسی ژنتیک امروزه در کشاورزی، پزشکی و صنایع دارویی، صنایع تخمیری، صنایع نظامی انرژی و محیط  زیست کاربردهای گسترده ای داشته و از این جهت دانش پژوهان با حضور در کارگاه مذکور می توانند به مطالب ارزنده ای دست یابند.

اصفهانی در همچنین گفت: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های بیوتکنولوژی، ژنتیک مولکولی، گرایش های مختلف زیست شناسی، محیط زیست، پزشکی، گیاه پزشکی، زراعت، باغبانی، صنایع غذایی و سایر افراد علاقمند به مباحث بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک می توانند با حضور در این کارگاه ها از مطالب ارائه شده در کارگاه بهره مند شوند.

علم ژنتیک، عامل ارتقا سلامت کشور است بهره گیری از علم ژنتیک، و آشنایی با اصول نظیر بیوانفورماتيك، اصول PCR و طراحی پرایمر آزمایشگاه های ژنتیک کشور، می تواند در ارتقا نظام سلامت کشور موثر واقع شود.

دکتر اصفهانی در خصوص سرفصل های کارگاه های آموزشی که به صورت تئوری و علمی آموزش داده شود افزود: اصول مهندسی ژنتیک و آشنایی با مراحل یک پروژه کلونینگ DNA کاربردهای مهندسی ژنتیک، آنزیم های برشی و هضم آنزیمی، انتقال DNA نو ترکیب به باکتری پذیرنده ECOLI ، بررسی روش های مختلف آنالیز مولکولی صحت کلونینگ، تایید کلونینگ با تکنیک Colony pcr استفاده از الکتروفورز و مشاهده نتایج بررسی کلونی های نوترکیب از آموزش هایی که علاقمندان می توانند دراین کارگاه از آن بهره مند شوند.

وی در پایان در مهلت ثبت نام را تا بیست و ششم مهر ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: در پایان به شرکت کنندگان گواهی معتبر با تأئید شبکه مولکولی ایران اعطا می گردد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار