معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه دولت وظيفه خود مي‌داند به ياري درماندگان و آسيب‌ديدگان سيل مازندران بشتابد، گفت: كارهاي عمراني و بازسازي بايد به سرعت شروع شده و پيمانكاران وارد عمل شوند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمدرضا رحيمي سه‌شنبه شب در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان مازندران كه در محل استانداري برگزار شد، ضمن تسليت به خانواده‌هايي كه عزيزان خود را در حادثه سيل از دست داده‌اند، از استاندار و همه كساني كه در مدت اين چند روز در جهت كمك به آسيب‌ديدگان قدمي برداشته اند، تقدير كرد.
 
معاون اول رييس جمهور خاطرنشان كرد: به محض آنكه خبر جاري شدن سيل در مازندران به دولت رسيد، بخشي از زمان نخستين جلسه هيأت وزيران به اين موضوع اختصاص يافت و پس از بحث و بررسي كارگروهي براي اتخاذ تصميم از سوي رييس‌جمهور انتخاب شد و اين كارگروه اختيار كامل يافت كه نسبت به مسائل و مشكلات ناشي از سيل اتخاذ تصميم كند.
 
رحيمي با اشاره به بازديد خود از چند منطقه سيل‌زده و دلجويي از آسيب‌ديدگان تصريح كرد: براي جبران اين خسارات تسهيلاتي در نظر گرفته‌ايم و به ياري آسيب ديدگان خواهيم شتافت.
 
معاون اول رييس جمهور از استاندار خواست با تقسيم وظايف، طبق برنامه زمان‌بندي به سرعت وارد عمل شوند و بازسازي اماكن و منازل آسيب‌ديده را آغاز كنند.
 
در اين جلسه وزير كشور و استاندار مازندران گزارش‌هايي از روند امداد‌رساني و اقدامات انجام شده و همچنين ميزان خسارات و نيازهاي موجود براي بازسازي ارائه كردند.
 
در اين نشست همچنين مقرر شد مبلغ 20 ميليارد ريال براي كمك‌هاي بلاعوض، 150 ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي بازسازي منازل آسيب ديده از سيل، لوازم خانگي و خودرو و 200 ميليارد ريال نيز بابت تملك دارايي و امور زيربنايي به عنوان اعتبارات اوليه به استان مازندران اختصاص يابد.
 
اختصاص 200 ميليارد ريال براي تملك دارايي مناطق سيل زده استان گلستان و 20 ميليارد ريال نيز براي تملك داريي روستاي سيل زده كليبر در استان آذربايجان شرقي از ديگر تصميماتي بود كه در اين جلسه اتخاذ گرديد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار