رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از تجهیز و نوسازی 62 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ سید نصیر سید محمدی گفت: سطح راضی زراعی استان 610 هزار هکتار است که 62 هزار هکتار از این اراضی تجهیز و نوسازی شده اند.

وی افزود: شش هزار و800 هکتار از زمین های نوسازی شده ، زیر نظر تعاونی های تولید است که در حال حاضر چیزی حدود 61 تعاونی با 16 عضو و 126 هزار هکتار اراضی در این زمینه در استان وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی با بیان این که اساس کشاورزی بخش آب است بارندگی استان در سال 89 را 444 میلی متر اعلام کرد و گفت: در شهرستان هایی همچون علی آباد580 ملیمتر بارندگی، رامیان575 میلی متر، آزادشهر547 میلی متر و مینودشت 543 میلی متر بارندگی باریده است.

سید محمدی در ارتباط با منابع طبیعی در حال حاضر ما 451 هزار هکتار عرصه جنگلی و 862 هزار هکتار مرتع در استان داریم و یکی از دلایل سیل های اخیر این بوده است که مرتع در واقع دو برابر جنگل های ما در استان است.

سید محمدی بیان داشت: همچنین در بخش آبزیان هشت هزار و 400 هزار هکتار به پرورش این موضوع اختصاص پیدا کرده است و در ارتباط با جنگل کاری 72 هزار هکتار را تا به الان توانسته ایم جنگل کاری کنیم که بیشترین عرصه جنگل کاری را در کشور به خو د اختصاص داده ایم و در بحث خروج دام تا به حال 323 راس دام را توانسته ایم از جنگل ها و مراتع خارج کنیم./س

 

 

برچسب ها: نوسازی ، کشاورزی ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.