عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وحدت نخواهیم گذاشت صنعت نفت در شرایط تحریم آسیب ببیند و از افزایش سهم وزارت نفت تا 20 درصد در بودجه آینده حمایت می کنیم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، موید حسینی صدر افزایش سهم وزارت نفت تا 20 درصد از محل فروش نفت خام برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت نفت را خواستار شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سرمایه گذاری در صنایع بالادستی نفت تصریح کرد: اگر در بخش صنعت نفت سرمایه گذاری مناسب انجام نشود، درآمد کشور آسیب پذیر خواهد شد؛ به همین سبب هزینه در طرح های نفتی و گازی معادل سرمایه گذاری است.

عضو مجلس نهم با اشاره به مزیت های سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز کشور گفت: بازه زمانی برگشت سرمایه در طرح های نفتی کوتاه و با توجه به شرایط کنونی، لزوم افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت محسوس است.

وی با ضروری خواندن حمایت از صنعت نفت گفت: نخواهیم گذاشت تحریم ها به صنعت نفت آسیب وارد کند و با همکاری و وحدت از تحریم می گذریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که ارتباط وزارت نفت با دیگر صنایع در داخل کشور بیشتر شود، گفت: صنایع کشور اگر از نیازهای صنعت نفت کشور آگاه شوند، توان تامین و ساخت تجهیزات موردنیاز این صنعت را دارند.

صدر راهبرد کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای گسترش ارتباط صنایع کشور با وزارت نفت بیان کرد و افزود: با گسترش این ارتباط، نیاز صنایع نفت و گاز کشور با اتکا به توان و تولید داخل برطرف می شود.

وی گفت: معتقدیم این توانمندی در داخل وجود دارد و شرایط کنونی تحریم کمک خواهد کرد که بیش از گذشته از توان بالای صنایع کشور استفاده کنیم.

سهم وزارت نفت در قانون بودجه امسال، 14.5 درصد از ارزش نفت (نفت خام و میعانات گازی) صادراتی و مبالغ واریزی نقدی بابت خوراک پالایشگاه های داخلی و میعانات گازی تحویلی به مجتمع های پتروشیمی و دیگر شرکت ها تعیین شده است./س
برچسب ها: سهم ، نفت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار