خوابيدن به پهلوي چپ با زانوهاي خميده و با گذاشتن بالش ميان پاها بهترين و راحت ترين وضعيت خواب در دوران بارداري است.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ از ابتدای بارداری باید سعی کنید به خوابیدن به پهلو عادت کنید. اولین و مهم‌ترین دلیل برای مشکل‌های خواب در دوران باداری، افزایش اندازه جنین است که یافتن وضعیتی راحت برای خوابیدن را برای زن باردار، مشکل می‌کند.

در بارداری، مجموعه‌ای از مشکل‌ها ممکن است خواب را مختل کند؛ از جمله تهوع، سوزش سردل، گرفتگی عضله‌های ساق و خرخر کردن. برخی از این مشکل‌ها البته اجتناب‌ناپذیر است ولی ممکن است به علت عادت‌های خوابی که یک زن از قبل از بارداری دارد نیز این مشکل‌ها تشدید شوند.

زنان باردار بايد سعي کنند شام خود را زودتر بخورند و حداقل سه ساعت پيش از خوابيدن غذا نخورند استفاده از چند بالش براي بالا آوردن سر هم در کاهش حس ترش کردن کمک مي کند.

خوابيدن به پهلوي چپ در دوران بارداري کار قلب را آسان تر مي کند زيرا فشار جنين را از روي سياهرگ بزرگ بر مي دارد و خون اندام ها راحت تر به قلب برمي گردد.

نگران نباشید که ممکن است حین خواب بغلتید و روی پشت ‌تان قرار بگیرید. غلتیدن در خواب بخشی طبیعی از خوابیدن است که تحت کنترل شما نیست. به هر حال به احتمال زیاد، در سه ‌ماهه‌ سوم بارداری غلتیدن در خواب و روی پشت قرار گرفتن متوقف می ‌شود، زیرا بسیار ناراحت‌ کننده است.

در دوران بارداري به نکات زير توجه کنيد:

در طول روز زياد و طولاني نخوابيد

اگر شب نمي توانيد بخوابيد از رختخواب بيرون بياييد و کمي قدم بزنيد يا کتاب بخوانيد

نور و صداي اضافي را از اتاق خواب حذف کنيد./ع2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار