مجمع جهانی صلح اسلامی در نامه‌اي خطاب به مجيد مجيدي، کارگردان متعهد کشورمان نوشت: امید است با اهتمام جنابعالی و دیگر هنرمندان این مرز و بوم، «ائتلاف هنرمندان جویای صلح عادلانه» تشکیل و هنر بیش از پیش در خدمت به توسعه پیام عدالت‌خواهی مبتنی بر فرهنگ اسلامی- ایرانی توفیق یابد.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن ارسال نامه‌ای به مجید مجیدی، که نسخه‌ای از آن برای رسانه‌ها نیز ارسال شده است، از روشنگری و توجه این هنرمند ایرانی در رابطه با صلح و عدالت در جهان امروز تقدیر کرد.

در این نامه آمده است:

هنرمند ارجمند جناب آقای مجید مجیدی

نطق ارزشمند جنابعالی در نشست عدالت و برابری استانبول(22 مهرماه) موجب قدردانی است. به راستی در جهانی که صلح و عدالت برای ملت‌ها به مثابه نیازی حیاتی تلقی می‌شود، اقدامات دوگانه و استعمارگری نوین در برخی نقاط جهان توسط مدعیان صلح، قلب‌های ملل آزاده و افکار عمومی جهانی را به شدت آزرده است.

این روزها، کرامت انسانی و حقیقت انسان به سادگی مورد سوء استفاده و بهره برداری قدرت‌ها قرار می‌گیرد و با دستاویز صلح برای انسان‌ها، بیش از هر چیز «صلح، عدالت و بشریت» است که قربانی سیاست‌ها و خط مشی‌های این کشورها قرار می‌گیرد.

بازشناسی حقیقت از مجاز در فضای روابط بین المللی معاصر، بسی دشوارتر از پیش گشته است. توجه نخبگان آزاده‌ به شکاف میان حقیقت و واقعیت، دریچه‌ای به امید برای آینده‌ای قرین روشن بینی، صلح، عدالت و امنیت واقعی خواهد گشود.

مجمع جهان صلح اسلامی ضمن تحسین و تائید ضرورت ائتلاف نخبگان از جمله هنرمندان برای بازشناسی صلح واقعی از صلح‌های ادعائی و کاذب، جامعه هنرمندان ایران و جهان را به خدمت در راستای توسعه و گسترش فرهنگ صلح عادلانه فرا می‌خواند.

امید است با اهتمام جنابعالی و دیگر هنرمندان این مرز و بوم، «ائتلاف هنرمندان جویای صلح عادلانه» تشکیل و هنر بیش از پیش در خدمت به توسعه پیام عدالت‌خواهی مبتنی بر فرهنگ اسلامی- ایرانی توفیق یابد.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: مجید ، مجیدی ، استانبول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار