مديرعامل شرکت مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران (توانير) از صرفه جويي پنج هزار ميليارد ريالي صنعت برق با استفاده از يک روش ابتکاري خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل  از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو ، همايون حايري اين روش ابتکاري را استفاده از کابل هاي خودنگهدار به جاي کابل هاي مسي در شبکه توزيع برق اعلام کرد و افزود: کاهش قابل توجه سرقت سيم هاي مسي شبکه برق از ويژگي هاي استفاده از اين روش ابتکاري محسوب مي شود.

وي گفت : يکي از معضلات شبکه هاي توزيع هوايي به ويژه در حاشيه شهرها، سرقت سيم هاي مسي به علت گران‌ قيمت بودن آنهاست که استفاده از کابل هاي خودنگهدار به دليل وجود هسته فولادي و سيم آلومينيومي، خطر سرقت هادي از شبکه را تا حد صفر کاهش مي دهد.

حايري ادامه داد: کاهش استفاده غيرمجاز از برق نيز از ديگر مزاياي اين طرح است که امکان استفاده غيرمجاز از برق را تا حد بسيار زيادي کاهش داده است و خريد انشعاب مشترکاني که به صورت غيرمجاز از برق استفاده مي کنند، به اقتصاد صنعت برق کمک خواهد شد.

وي کاهش خاموشي ها ناشي از اتصالي و پارگي سيم ها، ارزان بودن کابل ها، بي نيازي به شاخه زني درختان در سطح شهر و روستا، زيبا سازي و بهبود ساختار مبلمان شهري ، اصلاح انشعاب هاي مشترکان در محدوده کابل خودنگهدار، سبک بودن کابل هاي خودنگهدار و کاهش تجهيزات شبکه را از ديگر مزاياي اين جايگزيني اعلام کرد.

مديرعامل شرکت توانير با بيان آنکه استفاده از روش هاي خلاقانه و ابتکاري مهندسان صنعت برق به شدت از سوي وزارت نيرو حمايت مي شود، ادامه داد: خوشبختانه اين صنعت در چند سال اخير در اين زمينه موفقيت هاي قابل توجهي را کسب کرده که استفاده از کابل هاي خودنگهدار به جاي شبکه هاي مسي در کشور، تنها يک نمونه از اين موارد است./عب
برچسب ها: صرفه جویی ، صنعت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار