نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف گمرک لاور ساحلی واقع در شهرستان دشتی باید ظرف هفته آینده انجام شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگارران ،  سید محمدمهدی پورفاطمی صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان مند دشتی اظهار داشت: پنج ماه از مسئله انتقال اسکله لاور ساحلی به سازمان بنادر و دریانوردی می‎گذرد اما تاکنون این امر محقق نشده است و باید هر چه زودتر ظرف یک هفته تعیین تکلیف و مشخص شود.

وی با تقدیر از پیگیری‎های استاندار بوشهر در زمینه پروژه‎ها و مشکلات مردم استان افزود: از مهندس موسیوند، مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتستان و رئیس هیئت مدیره کارخانه سیمان دشتی تقدیر می‎کنم زیرا اگر تلاش‎های وی نبود کارخانه سیمان دشتی هم مانند کارخانه سیمان تنگستان تعطیل می‎شد.

پورفاطمی ادامه داد: در هفته گذشته در نشستی که با وزیر اقتصاد داشتم نامه‎ای به وی ارائه کردم و وزیر رسما گفت که من در این زمینه تعیین تکلیف می‎کنم.

وی یادآور شد: مردم منطقه این انتظار را دارند نیروهایی که جذب کارخانه می‎شوند از نیروهای بومی باشند.

مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتی نیز گفت: همه زیرساخت‎های کارخانه مند دشتی ایجاد، قراردادها منعقد، موافقت اصولی انجام، خط انتقال و انشعاب برق، خط انتقال گاز و کلیه قراردادهای داخلی که مربوط به اجرا و نصب تاسیسات کارخانه انجام شده است و هیچ مشکلی در زمینه اجرای خط از لحاظ فنی وجود ندارد.

آرمان سنایی در رابطه با فاز دوم کارخانه سیمان افزود: 40 درصد از کارهای فاز دوم این کارخانه انجام و تمامی قراردادهای اجرای عملیات شامل بتنی، اسکلت فلزی، مکانیکال، الکتریکال و... آماده اجراست.

وی یادآور شد: به واسطه مشکلات مالی و تسهیلات که به موقع به این شرکت پرداخت نشده عملا نتوانستیم قراردادهای مربوط به فاز دوم را به مرحله اجرا بگذاریم.

سنایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فاز اول کارخانه سیمان مند دشتی دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است و در فاز اول زیرساخت‎های اصلی شامل خط انتقال آب، برق، کانال‌های تاسیسات، مخازن آب صنعتی و .. اجرا خواهند شد و عملا برای فاز دوم مشکل خاصی نخواهیم داشت.

مدیرعامل کارخانه سیمان مند دشتی گفت: در حال حاضر نزدیک به 10 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم تا طی چند ماه آینده به طور کامل عملیات کارخانه را به پایان برسانیم.

سنایی یادآور شد: 95 درصد تمامی تجهیزات این فاز از لحاظ ساخت داخل هم تامین شده است.

وی گفت: در بانک ملی که وام ارزی این طرح را داده است مصوبه‎ای تصویب شده که بر اساس آن قرار شده است این بانک وام ریالی کارخانه را هم تامین کند و ابتدا مبلغ 24 میلیارد تومان تصویب و سپس اعلام کرد که این مبلغ را نمی‎توانیم پرداخت کنیم.

 نماینده دشتی و تنگستان ادامه داد: به محض اینکه شرکت سیمان دشتستان قسمتی از سهام طرح را خریداری کرد بانک ملی اعلام کرد اگر توان اجرایی شما به اثبات برسد ما این وام را پرداخت می‎کنیم.

سنایی خاطر نشان کرد: این توأم شد با سفر سوم هیئت دولت به استان بوشهر که بانک را مکلف کرد که این تسهیلات را تا تکمیل کارخانه پرداخت کند و حتی در این مصوبه سقف هم برای آن گذاشته نشده است.

وی گفت: از سال 89 تا اواسط تابستان 91 سه بار توسط بانک ملی کارشناسی طرح انجام شده است و این کارشناسی‎ها هزینه بالایی برای ما داشته است.

سنایی یادآور شد: بانک ملی در اواخر شهریور ماه سال جاری اعلام کرد که نمی‎توانیم 50 میلیارد تومان را پرداخت کنیم و همان 24 میلیارد تومان را پرداخت می‎کنیم و ما نیز به بانک ملی اعلام کرده‎ایم که اگر 24 میلیارد تومان را آن موقع پرداخت می‎کردید می‎توانستیم با آن کاری انجام بدهیم اما اکنون نمی‎شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.