يک کارشناس سياست خارجي گفت: نفوذ آمريکا در خاورميانه پس از بيداري اسلامي کاهش يافته و چهره اين کشور را در منطقه بيش از پيش منفورتر کرده، لذا آمريکا بايد در سياست‌هاي خصمانه خود علیه ملت‌های منطقه تجديد نظر کند.

غلامحسين خورشيدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فراگيري موج بيداري اسلامي در منطقه گفت: ملت‌هاي منطقه درصدد اعاده‌ي حقوق از دست رفته خود و همچنين ملت فلسطين بوده، لذا بدون شک انقلاب کشورهاي عربي و موج بیداری اسلامی بخشي از واکنش آنها در جهت مخالفت با سياست‌هاي رژيم غاصب صهيونيستي در منطقه و سکوت مجامع بين المللي در برابر تجاوزگريي‌هاي آنها بوده است.
 
وي در ادامه با اشاره به تاثير انقلاب اسلامي ايران بر كشورهاي منطقه،افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي بحث بيداري اسلامي در منطقه شكل گرفت و امروز مردم مسلمان در سراسر جهان در مقابله با رژيم‌هاي ديكتاتور به پا خواسته و در راستاي دريافت مطالبات خود انقلاب كرده‌اند.
 
خورشيدي با اشاره به حمايت آمريكا از ديكتاتورهاي منطقه تصريح کرد: يكي از مسائل، پشتوانه مالي اين ديكتاتوري‌ها به آمريكاست و دولتمردان اين كشور سعي مي‌كنند با استفاده از اين ابزار جهت تمكين سران جديد استفاده كنند.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: رفتار آمريكا در قبال تحولات منطقه نشان مي‌دهد كه آنها سعي در حفظ حكام ديكتاتور داشته و در گام‌هاي بعد با استفاده از فضاي موجود خود را حامي مردم نشان مي‌دهند تا در نهايت از طريق تهديد و تطميع، دولت انقلابي را به پيگيري راه گذشته وادار كنند، اما نفوذ آمريکا در خاورميانه پس از بيداري اسلامي کاهش يافته و چهره دولتمردان آن را در منطقه بيش از پيش منفورتر کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار