به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،خسرو رشيدي در گفتوگو با خبرنگاران، اظهاركرد: ما بايد راه آهن را به نقاطي بكشانيم كه قطبهاي صنعت و كشاورزي استان هستند؛ لذا سعي داريم كه ظرفيت خطوط موجود را افزايش داده و تا حد امكان خطوط را دو خطه كنيم.
وي بهسازي و بازسازي خطوط ريلي را از اولويت كاري راه آهن جنوب عنوانكرد و افزود: با توجه به بخش گلوگاهي لرستان_ زاگرس، ظرفيت خطوط ريلي جنوب كشور در حال حاضر مناسب است اما زماني كه وسعت اين گلوگاه بيشتر شود آن موقع بايد به سمت دو خطه شدن خطوط برويم.
مديركل راه آهن جنوب با اشاره به اينكه محور جنوب به لحاظ جابهجايي مسافر رتبه سوم را در كشور دارد، تصريحكرد: سالانه حدود پنج تا شش ميليون تن بار و دو ميليون مسافر در خطوط ريلي استان جابهجا ميشود. با توجه به شرايط موجود اين ميزان جابهجايي بد نيست اما توان جابهجايي خطوط ريلي استان بيشتر از وضع موجود ميباشد.
وي ادامهداد: در منطقه لرستان ظرفيت خطوط ريلي محدود و تنها يك ريل براي جابهجايي وجود دارد از طرفي چون بايد هر دو قطار مسافربري و باربري از آن عبور كند قدري كار ما را با مشكل مواجه كرده است اما اگر روزي اين مسير دو خطه شود و يا كيفيت خط آن بالاتر رود ميتوان ظرفيت جابهجايي خطوط ريلي را بيشتر كرد.
رشيدي بازسازي خطوط ايستگاهها و بهسازي خطوط شبكه ريلي را از مهمترين اقدامات اين دستگاه در سال جاري عنوانكرد و افزود: يكي از مهمترين برنامههاي امسال ما پروژه كنترل مركزي ترافيك است كه انجام آن امنيت و سرعت مسير در ايستگاهها را به مراتب بالاتر خواهد برد.
وي در ادامه به بخشخصوصي و واگذاري امور به اين بخش اشارهكرد و گفت: تاكنون 95 درصد فعاليتهاي راه آهن جنوب همچون ساخت و نگهداري خطوط ريلي به بخشخصوصي واگذار شده است و از اين بابت عملكرد خوبي داشتهايم.
مديركل راه آهن جنوب عنوانكرد: تاكنون ميزان افزايش قيمت بليطها مناسب و در جهت رفاه حال مردم بوده است، هر چند كه با توجه به شرايط موجود ممكن است شاهد افزايش قيمت بليطها باشيم./س