رييس‌جمهوري اسلامي ايران بر ضرورت ارتباط گسترده و تنگاتنگ ميان علماي ايران و آذربايجان در جهت ترويج و تقويت فرهنگ اسلامي تاكيد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد عصر ديروز (دوشنبه) در جريان سفر به كشور آذربايجان در ديدار پاشازاده رهبر مسلمانان باكو با اشاره به روابط برادرانه دو كشور گفت: مناسبات ايران و آذربايجان بايد در تمامي زمينه‌ها گسترش يافته و تقويت شود و در اين راستا رهبران و علماي ديني از نقش سازنده و تأثيرگذاري برخوردار است.
 
رييس‌جمهور تصريح كرد: ايران و آذربايجان هنوز در ابتداي راه قرار دارند و بايد براي پيشرفت خود و ترويج فرهنگ اسلامي ميان دو ملت بيش از پيش تلاش و همكاري صورت گيرد.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه شياطين هرگز خواهان صلح و دوستي ميان برادران نيستند، بر لزوم هوشياري در برابر توطئه‌هاي دشمنان تأكيد و خاطر نشان كرد: نبايد اجازه دهيم تا فاصله‌اي ميان دو ملت و برادران باشد و بايد از تمام ظرفيت‌ها در راستاي تقويت دوستي و برادري استفاده كنيم.
 
رييس‌جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران پيشرفت و اقتدار آذربايجان را به نفع خود مي‌داند، اظهار داشت: ايران و آذربايجان نمي‌توانند لحظه‌اي از يكديگر جدا باشند.
 
احمدي‌نژاد افزود: بايد رفت و آمدها و ارتباطات ميان علماي دو كشور بيش از گذشته انجام شود تا بدخواهان نتوانند با دروغ‌پردازي، مسأله و شبهه‌اي ايجاد كنند.
 
پاشازاده رهبر مسلمانان باكو نيز در اين ديدار ضمن تقدير از تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش فرهنگ و معارف اسلامي، رفت و آمد و ارتباطات ميان مسئولان ايران و آذربايجان را موجب تحكيم بيش از پيش مناسبات دوكشور دانست و بر ضرورت تقويت اين روابط و گسترش همكاري‌هاي بويژه در عرصه فرهنگي تأكيد كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار