وزرای خارجه ایران و آذربایجان در باکو بر ضرورت تداوم رایزنی‌های سیاسی در سطح معاونان وزرای خارجه و حل و فصل مشکلات مرزی در چارچوب کمیته مرزی تأکید کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که برای حضور در اجلاس شورای وزیران خارجه کشورهای عضو اکو و همچنین اجلاس سران این سازمان در باکو به سر می‌برد، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با المار محمد یاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف مربوط به روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر کرد.
 
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این دیدار با مرور تحولات روابط دوجانبه، بر ضرورت ارتقاء همکاری‌های فیمابین در چارچوب کمیسیون مشترک همکار‌ی‌های اقتصادی و کمیته‌های مرزی و کنسولی دو کشور تأکید کردند.
 
صالحی و المار محمد یاراف با تأکید بر ضرورت تداوم مشورت‌ها و رایزنی‌های سیاسی در سطح معاونان وزرای خارجه دو کشور، بر حل و فصل مشکلات مرزی در چارچوب کمیته مرزی تأکید و با توجه به سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به باکو برای حضور در اجلاس سران اکو، سفر محمود احمدی‌نژاد به باکو را بیانگر حسن نیت طرف ایرانی در زمینه روابط دو کشور ارزیابی کردند.
 
تأکید بر ضرورت مقابله با اسلام ستیزی و اهانت به رسول گرامی اسلام (ص) از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی صالحی و المار محمد یاراف بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار