سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال 2 هزار و 350 میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی تخصیص یافت.

سیدعلی مختاری در گفت‌وگو با خبر نگار باشگاه خبر نگاران ارومیه اظهار داشت: تاکنون به ستاد کشاورزی استان بیش از 4 هزار و 500 پرونده درخواست تسهیلات بانکی به منظور توسعه کشاورزی استان رسیده است.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها پس از بررسی به ارزش بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال برای استفاده از تسهیلات بانکی مورد موافقت این ستاد قرار گرفته است.

مختاری با بیان اینکه اسامی این طرح‌ها در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است، افزود: تاکنون در شش ماه گذشته بانک‌های عامل 210 میلیارد تومان را مورد پذیرش قرار داده‌اند و 110 میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات طرح‌های کشاورزی و دامی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظر همین ستاد 10 درصد کل اعتبارات برای طرح‌هایی که تا 300 میلیون ریال اعتبار دارند، 30 درصد به عنوان سرمایه در گردش، 40 درصد برای طرح‌های کلان و 10 درصد نیز برای طرح‌های بالای 400 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

مختاری به اعتبارات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: تا 40 روز گذشته این استان فقط 30 میلیارد تسهیلات هدفمندسازی یارانه‌ها را جذب کرده بود و استان از این نظر رتبه 26 کشور را داشت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با تلاش‌های انجام گرفته میزان جذب اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی استان به 100 میلیارد ریال افزایش یافته و استان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.