مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از فرآورش سالانه 16میلیارد متر مکعب گاز در این شرکت خبر داد

مهندس مسعود حسنی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: منطقه عملیاتی خانگیران از جمله خطرناک‌ترین مخازن گازی دنیا به شمار می‌رود و فرآورش اسیدی ترین نوع گاز را برعهده دارد.

وی با بیان این که هم اکنون پنج واحد فرآورش در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد فعال است اظهارداشت: این واحدها با طراحی 41 میلیون مترمکعب در روز فعال است و در مجموع روزانه50 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه تولید می شود.

این مقام مسئول همچنین به تشریح میزان گاز H2S در منطقه عملیاتی خانگیران پرداخت و افزود: منطقه عملیاتی خانگیران به لحاظ H2S موجود در گاز، از حساسیت بالاتری نسبت به پارس جنوبی برخوردار است.

حسنی در ادامه بر دانش و توانمندی متخصصان این پالایشگاه و بهره گیری از سازندگان داخلی اشاره و تاکید کرد: بدون آن که تاسیسات جدید به این پالایشگاه اضافه شود، حجم کنونی فرآورش گاز این پالایشگاه به 16 میلیارد مترمکعب در سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان این که این پالایشگاه برای تعمیرات اساسی، زمان 46 روز را در کارنامه خود ثبت کرده است بیان داشت: با تلاش های انجام شده، هم اکنون مدت زمان تعمیرات اساسی در این پالایشگاه به 21 روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که این پالایشگاه در حال حاضر گاز رسانی به شش استان کشور را برعهده دارد

یادآور شد: گاز فرآورش شده در این پالایشگاه در استان های شمال و شمال شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان به مصرف می رس./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.