علي اسماعيلي از تشكيل دبيرخانه ضروري دائمي براي حضور در نمايشگاه‌هاي كتاب خارج از كشور خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علي اسماعيلي سرپرست معاونت امورفرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در جلسه شوراي مديران معاونت امورفرهنگي سخن مي‌گفت با تأكيد برداشتن برنامه و بهره‌برداري از فرصت‌هاي موجود، از تشكيل دبيرخانه ضروري دائمي براي حضور در نمايشگاه‌هاي كتاب خارج از كشور خبرداد.
وي هدف از تشكيل اين دبيرخانه را برنامه‌ريزي درست، حضور افراد كارآمد و متخصص، بهره‌برداري از فرصت‌ها، آناليز كردن نمايشگاه‌هاي بين‌المللي از حيث جايگاه و اعتبار، تحليل ظرفيت‌هاي موجود نمايشگاهي، نحوه‌ي بهره‌برداري ايران از اين نمايشگاه‌ها، حضور يكپارچه و هدفمند، برقراري ارتباط و تعاملي دوسويه با ناشران بين‌المللي و خارجي و در نهايت داشتن دستاوردهايي ارزشمند براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: قطعاً تشكيل دبيرخانه دائمي مي‌تواند نسبت به حضوري يكپارچه و مقتدرانه در نمايشگاه‌هاي كتاب خارج از كشور و ايجاد تعاملات كاري حوزه نشر مؤثر واقع شود.
اسماعيلي هدف از شركت در نمايشگاه‌هاي خارج از مرز ايران را نشان دادن توان كشورمان در عرصه نشر دانست و گفت: ايران ظرفيت بالايي در حوزه نشر دارد و نمايشگاه‌هاي بين‌المللي محل عرضه انديشه است و ما بايد با برنامه‌ريزي مناسب و هدفمند نسبت به عرضه انديشه ناب اسلامي به جهانيان اقدام كنيم.
وي جهان را تشنه معارف اسلامي دانست و خاطر نشان كرد بهترين فرصت براي نشان دادن ديدگاه‌هاي دين مبين اسلام حضور جدي در نمايشگاه‌هاي فرهنگي خارج از كشور است.
سرپرست معاونت امور فرهنگي تقويت بخش خصوصي و بدنه نشر را براي حضور در نمايشگاه‌هاي كتاب در خارج از مرزهاي ايران را يكي از برنامه‌هاي معاونت متبوعش در حوزه بين‌الملل عنوان كرد و گفت: دبيرخانه دائمي با همين هدف و برنامه‌ريزي بلند مدت براي حضور مقتدرانه تشكيل خواهد شد.
اسماعيلي در پايان گفت: جلسه ارزيابي وضعيت حضور ايران در نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت با حضور مديران معاونت و كارشناسان حوزه نشر به زودي برگزار خواهد شد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار