حجم مبادلات تجاری ترکیه با جمهوری اسلامی ایران به 30 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان معاون وزیر تجارت و گمرکات ترکیه ضیاءآلتون یالدیز دیروز در سومین نشست روسای گمرکات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در اصفهان با بیان اینکه در روابط ایران با ترکیه قدم‌های خوبی برداشته شده است، اظهار داشت: در این زمینه قصد داریم حجم مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را به 30 میلیارد دلار برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در راستای افزایش مبادلات تجاری بیشترین وظیفه بر عهده گمرکات دو کشور ایران و ترکیه است، اظهار داشت: در این ارتباط بایستی رقابت‌سازی و گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور بیشتر شود.

معاون وزیر تجارت و گمرکات ترکیه و با اشاره به اینکه در ابن ارتباط تاکنون دو نشست در اردبیل و قونیه ترکیه برگزار شده است، گفت: چهارمین نسشت نیز در می 2013 در ترکیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در گمرکات ترکیه و ایران به منظور حذف صفوف طولانی در این گمرکات گفت: در این زمینه ساعات اداری دو کشور نیز به منظور تسهیل امور مراجعه کنندگان مطابقت داده شد.

یالدیز با بیان اینکه عبور و مرور کامیون‌ها بین دو گمرک به بهترین نحو صورت گرفته و توقفات در این ارتباط به کمترین میزان رسیده است، تصریح کرد: به منظور تسهیل در عبور و مرور هموطنان ترکیه و ایران در مرز بین این دو کشور گمرک کاپوکوی احداث شد و بین گمرک سرو اسن دره و رازی نیز هماهنگی‌هایی صورت پذیرفته است.

وی از ایجاد درب مشارک مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه خبر داد و اظهار کرد: در این ارتباط کشور ترکیه بالغ بر 100 میلیون لیر معادل یک میلیارد و 300 میلیون تومان سرمابه گذاری کرده است.

معاون وزیر تجارت و گمرکات ترکیه افزود: دو کشور در راستای مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر نیز در این تفاهم نامه به نتایج خوبی رسیده‌اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.