معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کر مانشاه گفت: در سی و سومین قرعه کشی حسابهای قرض الحسنه پس انداز بانک ملی کرمانشاه 170میلیون ریال جایزه بن خرید صنایع دستی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر گفت : خرید صنایع دستی یعنی کمک به اشتغال بومی و حفظ اصالت و ترویج کارآفرینی سنتی و درحقیقت صنایع دستی ستون استقلال اقتصادی کشور است.

 وی افزود: این هنر صنعت که با الهام از طبیعت زیبای استان شکل گرفته پیشه ای ماندگار از روستائیان و عشایر عزیزمان است و می توان آنرا قسمتی از تولید ملی دانست.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: افزایش تولید صنایع دستی بیشتر در وضع طبقات کم درآمد استان موثر بوده و بدین ترتیب به توزیع عادلانه درآمد سرانه کمک می کند.

 این مقام مسئول اظهار داشت: صنایع دستی عاملی برای کاهش مطلق تعداد مردمی است که در فقر بسر می برند و همچنین عاملی است در مبارزه با بیکاری، بنابراین ایجاد زمینه و بستر فروش صنایع دستی به کاهش فقر و بیکاری کمک می کند .

  وی خاطرنشان کرد: این حرکت بانک ملی به جای هدیه سکه و کریستال کشورهای خارجی که از صنایع دستی استفاده کرده اند کار بسیار اززشمندی است و اجر چندبعدی دارد.

 سپهر تصریح کرد: هرچه ما در زمینه توسعه صنایع دستی و ایجاد زمینه های خرید و فروش بیشتر تلاش نماییم به افراد نیازمندی که نان دسترنج خود را می خورند کمک کرده ایم.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: در ادبیات کهن ما در خصوص کار و تلاش و حاصل دسترنج خوردن بسیار تاکید شده است.

 وی تاکید کرد: صنعتگران صنایع دستی اهل کار و کوشش هستند و کارشان بسیار شایسته و ارزشمند است و لازم است از تولیدات آنها به بهترین نحو حمایت شود./س

 

برچسب ها: جوایز ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.