حزب حاکم مونته نگرو مدعي پيروزي در انتخابات پارلماني اين کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، ميلو جوکانويچ رهبر حزب حاکم مونته نگرو روز يکشنبه از پيروزي اين حزب در انتخابات پارلماني خبر داد. اين نتايج حاکميت بيست و سه ساله حزب سوسيال دموکرات مونته نگرو را در زماني تمديد مي کند که مذاکرات براي پيوستن اين جمهوري سابق يوگسلاوي به اتحاديه اروپا آغاز شده است.

ميلو جوکانويچ به طرفداران خود گفت: «دوستان عزيز همانطور که قول داده بوديم، ما پيروز شديم».

دولت جديد مونته نگرو با اقتصادي راکد و افزايش بيکاري رو به رو است. دولت جديد مجبور است براي تامين شرايط بروکسل،  براي حاکميت قانون و مبارزه با فساد به سختي تلاش کند.

آمار منتشر شده نشان مي دهد رهبر پنجاه ساله حزب سوسيال دموکرات مونته نگرو، با شمارش نود و چهار درصد آراء، به بيش از چهل و پنج درصد آراء دست يافته است.

جوکانويچ گفت: «همه ما بايد براي ايجاد دولتي کار کنيم که بتواند مونته نگرو را در مسير همگرايي اروپايي و اروپا-آتلانتيک پيش ببرد؛ دولتي که کاملا به اولويت هاي برنامه هاي اساسي ما وفادار باشد و کيفيت زندگي را براي هر شهروند اين کشور ارتقاء دهد».

اين پيروزي به حزب حاکم مونته نگرو سي و يک کرسي از هشتاد و يک کرسي پارلمان را اختصاص مي دهد. بر اساس اين نتيجه، اين حزب براي دستيابي به اکثريت مجبور خواهد بود به معاونان اقليت هاي قومي نزديک شود. نتايج رسمي اواخر اين هفته منتشر مي شود.

جوکانويچ گفت:«ائتلاف حاکم در مونته نگرو شايد تنها ائتلاف حاکم در اروپا باشد که در شرايط بحراني سال هاي اخير براي حفظ اعتماد مردم شکل گرفته است».

اين انتخابات شش ماه زودتر از موعد برگزار شد زيرا ائتلاف حاکم با توجه به مذاکراتي که براي پيوستن به اتحاديه اروپا جريان دارد، خواهان تقويت اعتبار خود بود.

 اين حزب پيوستن به اتحاديه اروپا و ناتو را از اهداف راهبردي خود عنوان کرده است.

 پس از کرواسي که قرار است ژوئيه آينده به اتحاديه اروپا بپيوندد، مونته نگرو تنها کشور بالکان است که در اين دهه عضو اتحاديه اروپا مي شود.

جوکانويچ از بيست سال قبل که يوگسلاوي تجزيه شد، در اين کشورشخصيت سياسي برتر شناخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار