اولین خوراكی خوشمزه و لذیذی كه در قرآن كریم از آن نام برده شده است خوراكی لذیذی است به نام (ربا) كه در مرحله اول چشم هر فردی را به خود خیره می كند، اما طبق گفته متخصصان به سرعت وارد بدن شما شده و مواد سمی كه از آن حاصل می شود، تمام بدن شما را فرا گرفته و زندگی شما را با خطر جدی مواجه می كند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، زندگی ما آدم ها با پیشرفت صنعت و دانش و فناوری خواه ناخواه دستخوش حوادث مختلفی قرار گرفته است، حوادثی كه برخی از آنها به سود ماست و برخی نه تنها سودی ندارد بلكه زندگی ما را با خطر های جدی مواجه كرده است .

در این میان خوراكی ها نیز از این پیشرفت ها استثناء نبوده و آنها نیز با پیشرفت دانش و فناوری ها حسابی تغییر كرده اند ،تا جایی كه مذاق بسیاری از انسان ها نیز با متحول شدناین خوراكی ها تغییر كرده است .

برای مثال امروزه غذاهای سنتی طرفداران كمتری را به خود اختصاص داده و در مقابل فست فودها و پیتزا و غذاهای سرخ كردنی جای خود را كاملا در زندگی ما باز كرده است و شاهد ما بر این ادعا توسعه روز افزون رستوران ها و مغازه هایی است كه این قبیل غذاها را سرو می كنند .

امروزه متخصصان تغذیه فهرستی از خطرناك ترین غذاهایی كه از مزه لذیذی نیز برخوردار هستند تهیه كردند و به همه مردم هشدار داده اند كه از مصرف این گونه غذاها به صورت جدی خودداری كنند .

غذاهایی مانند گوشت های فرآوری شده (سوسیس و كالباس) و نوشابه های گازدار و انواع چیپس و پفك از جمله مواردی هستند كه در این فهرست مشاهده می شود.

این مطلب مقدمه ای بود تا به بررسی خطرناك ترین خوردنی هایی كه در قرآن مجید به آن اشاره شده است بپردازیم ، خوردنی هایی كهبا وجود خطرهای فراوانی كه در آنها دیده می شود بسیار لذید و خوشمزه جلوه می كنند و از آنها به (خوشمزه ترین خوردنی های خطرناك) تعبیر می كنیم.

خداوند متعال در آیات متعدد به معرفی این گونه خوراكی ها اشاره كرده و به همه انسان ها توصیه كرده است تا فریب ظاهر خوشمزه و طعم شگفت انگیز آن ها را نخورند، چرا كه این گونه خوراكی ها بسیار خطرناك هستند و می توانند زندگی شما را با خطری جدی مواجه كنند .

اولینخوراكی خوشمزه و لذیذی كه در قرآن كریم از آن نام برده شده است خوراكی لذیذی است به نام (ربا) كه در مرحله اول چشم هر فردی را به خود خیره می كند، اما طبق گفته متخصصان به سرعت وارد بدن شما شده و مواد سمی كه از آن حاصل می شود، تمام بدن شما را فرا گرفته و زندگی شما را با خطر جدی مواجه می كند.

اولین اثری كه از مصرف این غذا در بدن انسان ظاهر می شود، مرضی است به نام دیوانگی و جنون كه شخص با عادت به مصرف این خوراكی دچار می شود.

برای نمونه پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله در این زمینه می فرماید:

از دیگر خوراكی هایی كه به طرز اعجاب انگیزی خوشمزه و لذیذ جلوه می كند ولی حاوی سمی خطرناك و كشنده برای جسم و جان آدمی است، خوراكی است به نام غذای حرام كه سم حاصل از این غذا نیز به سرعت در تمام رگ ها منتشر شده و فرد را با خطر مرگ روبرو می كند .

از دیگر خوراكی های خطرناك كه در آیات الهی معرفی شده است، خوراكی است با نام اموال یتیمان و بی سرپرستان كه به ناحقتوسط افراد ظالم خورده می شود ،زشتی این عمل به حدی است كه تعبیرات تكان دهنده ای پیرامون این افراد بیان شده است و از مصرف كننده اموال فرزندان یتیم به كسانی تعبیر شده است كه در حال خوردن آتش هستند.

و آخرین خوراكی خطرناك و در عین حال خوشمزه ای كه به آن اشاره می كنیم كه می تواند به سرعت سیستم دفاعی بدن را تحت تأثیر قرار بدهد و مانند یك غده سرطانی در بدن پخش شود ، به ناروا و باطل خوردنثروت ها و سرمایه مردم است كه یكی از مصادیق آن گرفتن رشوه از مردم برای اینكه حقی را پایمال كنند و یا عمل ناحقی را مرتكب شوند كه این خوراكی نیز به نوبه خود یكی از خطرناك ترین خوراكی هایی است كه ممكن است در زندگی برخی از افراد پیدا شود .

خداوند متعال علاوه بر هشدار جدی برای ترك این خوراكی دانشمندان اهل كتاب را نمونه هایی از افرادی بیان می كند كه به مصرف این گونه خوراكی ها عادت داشته اند و به همین دلیل آنها را به عذابی دردناك بشارت می دهد.

خلاصه كلام آنكه این افراد با مصرف این مواد نه تنها زندگی دنیایی خود را آغشته با سموم خطرناك می كنند بلكه زندگی اخروی آنها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و عذاب هایی دردناك از جنس همین مواد برای آنها در نظر گرفته شده است عذاب هایی كه به بخشی از آنها در آیه 70 از سوره انعام اشاره شده است.

همیشه این شعار را به یاد داشته باشید که خوب بخورید تا خوب زندگی کنید./س

برچسب ها: خوردنی ، خوشمزه ، خطرناک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
لطفي
۰۹:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
عالي بود موضوع رو خيلي خوب شروع کرديد و خيلي زيبا به ايات ربط داديد اين شيوه ي نوشتن شما تحسين برانگيز است و باعث مي شود از موضوعي که مي تواند طرفداران زيادي داشته باشد به موضوعي ربط دهيد که خودتان تمايل داريد اهداف خود را بشناسانيد در هر صورت کار خوب و زيبايي بود و باز هم از اين شيوه براي موضوعات مذهبي استفاده کنيد شيوه اي است که خوب جواب مي دهد