کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد یکی از اهداف حزب الله از ارسال هواپیمای بدون خلبان به حریم هوایی فلسطین اشغالی این بود که تاکید کند رژیم صهیونیستی دشمن اصلی اعراب است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، وسیم بزی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره ورود هواپیمای بدون خلبان حزب الله به حریم هوایی اسرائیل و این که آیا این حادثه نوعی توازن بین مقاومت و اسرائیل به وجود آورد گفت: پس از سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که برخی از مسائل را فاش کرد و بسیاری از آنها را در خصوص این هواپیما پنهان نگاه داشت معلوم شد منازعه اعراب و اسرائیل وارد توازن جدیدی با اسرائیل شده است که توازن در هوا نامیده می شود. هر چند این هواپیما بسیار کوچک بود اما مفاهیم استراتژیکی و فنی و نیز پیام های سیاسی که در بر دارد این نتیجه را به دست می دهد که عدم توازن به پایان رسیده است و اکنون نوعی توازن برقرار شده است.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای به زمین نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا در ایران گفت: اسرائیل تلاش کرد با پدافند هوایی خود این هواپیما را هدف قرار دهد اما نتوانست این کار را انجام دهد و هواپیمایی که برای سرنگون کردن آن به پرواز درآمد نیز با موشک اول نتوانست آن را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: پایگاه اینترنتی اسرائیل آنلاین در روز دوم پس از این حادثه فاش کرد پایگاه های الکترونیکی و شبکه های جاسوسی و رادارهای ارتش اسرائیل به مدت دو دقیقه دچار آشفتگی شدید شده بود. این خبر پس از مدت کوتاهی از این پایگاه حذف شد. اکنون این سوال مطرح است که آیا دو روز پس از پرواز این هواپیما، هواپیمای دیگری به پرواز در آمده است و این تشویش الکترونیکی را در سراسر اسرائیل باعث شده است؟ این سوال هنوز مطرح است و آنها هنوز نتوانسته اند به این زلزله دوم که پوشش خبری مناسبی داده نشده است پاسخ دهند.

وی ادامه داد: حزب الله اکنون می خواهد نگاه ها را متوجه این مطلب کند که اسرائیل دشمن است. حزب الله مسیر صعودی را در پیش گرفته است حال آن که بقیه اعراب مسیر نزولی را در پیش گرفته اند و به سمت فتنه داخلی و از هم پاشیدن کشورها و نابود کردن بزرگترین ارتش عربی در مقابل اسرائیل یعنی ارتش سوریه پیش می روند.

وی افزود: این هواپیما همچنین می گوید ائتلاف مقاومت که سوریه در قلب آن قرار دارد هنوز می تواند پیام ارسال کند و با وجود همه اتفاقاتی که روی می دهد برای جنگ آماده است.
برچسب ها: پهباد ، لبنان ، حزب ، الله ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار