روش های نفوذ، تشخیص و جلوگیری از امکان شنود مسیر های فیبر نوری با تدوین برنامه اجرایی برای بومی سازی پایش سیگنال در کابل فیبر نوری بررسی و تبیین شد.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پروژه ای به بررسی روش های ممکن برای نفوذ و شنود اطلاعات بروی فیبر نوری ، روش های تشخیص رخداد شنود بر روی لینک های فیبر نوری و روش های جلوگیری از امکان شنود مسیرهای فیبر نوری پرداخته است.

لازم به ذکر است؛ در این پروژه توصیه هایی برای خرید، نصب، راه اندازی و به کارگیری تجهیزات ارتباطات فیبرنوری در جهت افزایش امنیت انتقال اطلاعات آنها ارائه شده است.

این گزارش می افزاید: فیبر نوری به دلیل دارا بودن ویژگی عدم تداخل پذیری و اختلال در ارتباطات فیبرنوری، کاندید مناسبی برای ارتباطات کوتاه بین شهری ، بین کشوی و درون اقیانوسی برای ارتباط قاره ها است به طوری که امروزه زیر ساخت بیشتر شبکه های ارتباطی را سیستم های انتقال فیبرنوری تشکیل می دهد.

گفتنی است، سازمان های سرویس گیرنده ارتباطات نوری به مقرون به صرف بودن محرمانگی ، عملکرد مناسب و بهره وری زیر بناهای فیبر نوری اعتماد کرده اند لذا انشعاب روی کابل فیبر نوری به منزله ورود به حوزه اطلاعات ملی هر کشور تلقی می شود بنابراین هر یک از این عوامل خود به تنهایی دلیل محکمی برای جدی گرفتن موضوع امنیت مسیرهای فیبر نوری است.

بنا براين گزارش؛با مصوب شدن ادامه این پروژه، پیاده سازی پایلوت یک شبکه و بررسی امکان انجام شنود و دسترسی به اطلاعات عبوری بروی یک لینک فیبر نوری بدون ایجاد اخلال در عملکرد عادی آن به صورت تجربی آزمایش و اثبات خواهد شد./ع2
برچسب ها: شنود ، فیبر ، امنیت ، گیرنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار