بر اساس آمارها از لحاظ بار بیماری ها اختلالات روانی در زنان رتبه اول و در مردان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر ناصحی رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت امروز 23 مهر در نشست خبری هفته سلامت روان که در آمفی تئاتر ساختمان وزارت بهداشت برگزار شده بود افزود: هدف از برگزاری این هفته ارتقاء اطلاعات مردم در خصوص اختلالات روان است چرا که مردم ما نسبت به مسائل روحی و روانی اطلاعات کمی دارند و باید بدانند که اگر به موقع این اختلالات درمان نشود هزینه ی زیادی را هم به جامعه و هم به فرد تحمیل می کند.

وی گفت: بر اساس آمار سال 84 از لحاظ بار بیماری ها در مردان حوادث ترافیکی و اختلالات روانی رتبه اول و دوم و در زنان اختلالات روانی رتبه اول را داشته است بنابراین در مجموع یکی از هدف های عمده این هفته افزایش آگاهی مردم به مسائل روانی و بهداشت روانی و سیاست گذاران  است

ناصحی ادامه داد: نقش وزارت بهداشت در خصوص بیماری ها و سلامت مردم 25 درصد است و بقیه مربوط به مسائل اجتماعی است که در حیطه وظایف دیگر نهادها است و وزارت بهداشت وظیفه دارد که از طریق ارتباط با سایر نهادها آن ها را موظف کند که در حیطه سلامت به خصوص سلامت روان برنامه ریزی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری روزهای هفته سلامت روان اشاره و عنوان کرد: دوشنبه 24 مهر به عنوان سلامت روان و پزشک خانواده نام گذاری شده است که بررسی ها نشان می دهد در خط مقدم مراجعه افرادی است که مشکلات روانی داشته و می تواند بستر خوبی برای انجام مداخلات موثر باشد .
سه شنبه 25 مهر به عنوان سلامت روان و باورهای اجتماعی نامگذاری شده است.

ما در جامعه خود باورهای اجتماعی زیادی داریم که برخی از این باورها نادرست است و باعث اختلال در درمان بیماری های روان می شود .

ناصحی تصریح کرد: 4 شنبه 26 مهر به عنوان سلامت روان و جامعه سالم نامگذاری شده است به طوری که ما نمی توانیم جامعه سالم داشته باشیم مگر اینكه افراد آن جامعه سالم باشند و باید توجه داشت که خیلی از آسیب های اجتماعی مربوط به اختلال روان است .

5 شنبه 27 مهر به عنوان سلامت روان و رسانه نامگذاری شده به طوری که رسانه ها در آگاه سازی مردم و افزایش سواد آن ها نقش بسزایی دارد و جامعه ای می تواند در کنترل و پیشگیری بیماری های روانی موفق باشد که رسانه های مفید و همراه با این معضلات داشته باشد.

ناصحی گفت: جمعه 28 مهر به عنوان سلامت روان و سلامت خانواده نام گذاری شده چرا که بخش عمده ای از سلامت روان مربوط به سلامت خانواده است .
شنبه 29 مهر به عنوان سلامت روان در محیط های آموزشی نامگذاری شده است در واقع ما میتوانیم در مدارس با حضور مشاوران، کودکان آسیب پذیر و دارای اختلالات روانی را شناسایی کنیم تا به آن ها کمک شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار