رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه مردم مدیر نوکر می‌خواهند، گفت: زمان شعار به پایان رسیده است. مردم از ارائه آمارهای ناصحیح خسته شده‌اند و تنها خواهان صداقت هستند. از این رو حل مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی باید اولویت اصلی و اساسی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام كه صبح امروز (يكشنبه 23 مهر) در دومين همايش تخصصي بين‌المللي "برند برتر؛ كيفيت برتر" سخنراني مي‌كرد، گفت: امروز برند به عنوان تصاحب‌كننده بازار است و اگر بگوييم برند فاتح بازار است سخن گزافي نگفته‌ايم؛ بلكه در ميان همه ملت‌ها و ملت ما برند نقش اساسي را دارد هر چند برند در سابق محدود به اقليم جغرافيايي خاصي بود ولي در حال حاضر از اين فراتر رفته است.

وي در ادامه به نامگذاري امسال تحت عنوان "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" اشاره كرد و افزود: توليد، پايه و اساس قدرت و استقلال هر كشور بوده و قطعا زمينه‌ساز رشد و توسعه و ارتقاي جايگاه يك كشور خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنين تصريح كرد: اگر قرار است معضلات اقتصادي و مشكلات حوزه اشتغال، تورم و... را حل كنيم بايد به توليد روي بياوريم چرا كه توليد، حلال اين مشكلات است.

روحاني با بيان اينكه توسعه توليد مي‌تواند به اشتغال‌آفريني كمك كند، تصريح كرد: ما بايد شرايطي را ايجاد كنيم تا توليد كننده به دور از هر گونه دغدغه به توليد ادامه دهد.

رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به اهميت قانون‌گرايي در عرصه توليد اشاره كرد و اظهار داشت: در عرصه توليد پايبندي به قانون‌ مي‌تواند امنيت بيافريند و اين امر منوط به اجراي قانون به جاي سليقه است.

وي افزود: ثبات مقررات، اصل مهمي در تامين امنيت توليدكننده به شمار مي‌رود به طوري كه اگر توليدكننده با تغيير قوانين مواجه شود امنيتي براي سرمايه‌گذاري پيدا نخواهد كرد.

روحاني در بخش ديگري از اظهاراتش به موضوع شكر اشاره كرد و گفت: در سال 85 تعرفه 4 درصدي شكر در مدت كوتاهي 150 درصد رشد كرد كه باعث ضربه‌خوردن كشاورزان و حوزه توليد شد كه صدمات آن تاكنون جبران نشده است.

وي همچنين خاطر نشان كرد: در وضعيت فعلي با افزايش قيمت نفت، حجم واردات نيز افزايش مي‌يابد و مهم اين است كه نه واردات واسطه‌اي و واردات سرمايه‌اي، بلكه واردات كالاهاي مصرفي افزايش پيدا مي‌كند كه نمونه آن در داخل قابل توليد است.

نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي‌عالي امنيت ملي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: سیاست اینکه همه را متخاصم و دشمن بدانیم، نادرست است و این‌گونه رابطه چگونه ترسیم شده است و اگر ما بخواهیم در بخش تولید گام‌های مثمر ثمری برداریم باید روابط خارجی خود را گسترش دهیم. اما متأسفانه شاهد هستیم که بر اساس دیپلماسی سلیقه روابط خارجی ما با کشورهای دیگر هر روز در حال تغییر است.

روحانی با اشاره به اینکه در مقوله اداره کشور باید از دادن شعار و سخنرانی پرهیز کرد، گفت:‌ ما باید کاری کنیم تا همه به سمت تولید گام برداریم. تولیدی که با امنیت باشد و موانع آن برطرف کنیم و به طور حتم این موضوع در شرایطی امکان پذیر خواهد بود که ما منزلت اجتماعی به معنای اعتماد مردم را دوباره به دست بیاوریم.

دبير اسبق مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در كشور به اندازه كافي قانون و مقررات و اسناد فرادستي وجود دارد، گفت: مشكل در مديريت و نحوه اجرا است؛ به طور مثال قانون هدفمندسازي يارانه‌ها يكي از قوانين بسيار خوبي بود كه همه موافق اجراي آن بودند ولي آيا اين قانون به درستي اجرا شد؟

وي تصريح كرد: در 7 سال گذشته رشد نقدينگي از 69 هزار ميليارد تومان به حدود 400 هزار ميليارد تومان رسيده است كه اين نقدينگي بسيار بنيان‌كن است.

روحاني اظهار داشت: غذاي حلال مي‌تواند به عنوان موضوع برند در جهان شناخته شود و ما مي‌توانيم روي اين موضوع سرمايه‌گذاري كنيم.

وي در ادامه به مشكل سرمايه اجتماعي در كشور اشاره كرد و گفت: اعتماد مردم به مسئولين و برنامه‌ريزان از مهمترين دغدغه‌هايي است كه بايد مسئولان به آن پاسخ بدهند.


روحاني با اشاره به اینکه مردم مدیر نوکر می‌خواهند، نه نوکر خالی، اظهار داشت: زمان شعار به پایان رسیده است. مردم از ارائه آمارهای ناصحیح خسته شده‌اند و تنها خواهان صداقت هستند. از این رو حل مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی باید اولویت اصلی و اساسی کشور باشد.

روحاني افزود: صرفا با نماز شب و صداقت نمي‌توان همه كارها را انجام داد بلكه بايد برنامه‌ريزي و مديريت هم در باشد.

رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان خاطر نشان كرد: اگر شرايط داخلي و روابط با دنيا را مناسب كنيم قطعا شرايط اقتصادي و مشكلات بهبود يافته و به توليدكننده ايراني افتخار خواهيم كرد.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: روحانی ، برند ، یارانه ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار