مسواک را برمی داریم، کمی خمیردندان روی آن می‌گذاریم و مسواک زدن را شروع می‌کنیم و بسته به حال و حوصله مان، یک یا چند دقیقه‌ای هم مسواک می زنیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ،متاسفانه در مورد این کار هم مانند هر عادت دیگری ممکن است دچار روزمرگی و در نتیجه اشتباهاتی شویم که نتیجه‌اش پوسیدگی دندان‌ها و بیماری‌های لثه است. در این مطلب به 8 خطای مسواک زدن اشاره کرده ایم.
1) عجله می کنید
یکی از خطاهای شایع مسواک زدن، زمانی کوتاه است که برای این کار اختصاص داده می شود. زمان درست آن حدود 2 دقیقه می باشد. دندانپزشکان توصیه می‌کنند دهان را به 4 قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را در طی 30 ثانیه مسواک بزنید.
۲) دقت نمی کنید
خطای دیگری این است که حین مسواک زدن، برخی از مناطق دهان را فراموش می کنید.
3) مسواک را بیش از حد روی دندان ها فشار می دهید
به کار بردن انرژی زیاد در حین مسواک زدن از آن دسته خطاهای رایجی است که تمام مراجعین به دندان پزشکان مرتکب می شوند. فشار دادن مسواک روی دندان ها باعث می شود بافت لثه ها از دندان ها فاصله بگیرد و از بین برود.حتی امکان دارد به افتادگی دندان دچار شوید.
4) حرکات‌تان اشتباه است
مسواک را با حرکات دورانی کوتاه و ملایم روی دندان هایتان حرکت دهید. نزدیک لثه ها یک زاویه ی 45 درجه به مسواک بدهید و از بالا به پایین مسواک بزنید.
5) در استفاده از خمیر دندان زیاده روی می کنید
برای کودکان لایه ی نازکی از خمیر دندان کافیست و برای بزرگسالان اندازه ی یک نخود یا تیله، بس است و بهتر است زیاده روی نکنید.
6) مسواک خود را خوب نمی شویید
شستشوی کامل مسواک پس از هر بار مسواک زدن، باعث می‌شود که‌ باقیمانده‌های خمیردندان نیز از روی آن پاک شود.
7) مسواک را در جایی قرار می دهید که خشک نمی شود
پس بعد از شستن مسواک، آن را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود و بعد در جامسواکی دربسته قرار دهید.
8) مسواک خود را به موقع عوض نمی کنید
باید هر 3 یا 4 ماه یک بار مسواک خود را عوض کنید (در صورتی که هر روز از آن استفاده کنید). در ضمن اگر موهای سر مسواک زودتر از این مدت ساییده شوند، باید همان موقع این تعویض صورت گیرد./س
برچسب ها: خمیر ، عجله ، خطا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.