یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و اصلاح قانون بودجه سال 91، گفت: تصویب این طرح به دلیل این‌که متضمن اصطلاح "ارز مرجع" است و جنبه نظارتی مجلس را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد توکلی در تذکری مستند به ماده 23 آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان این‌که «یک شان مهم مجلس، نظارت است» مدعی شد: طی شش ماه گذشته صدها میلیون دلار واردات کالاهای غیراساسی، لوکس و غیرضرور مغایر قانون داشته و چندصد میلیارد ماشین پورشه وارد شده که اعیان و اشراف سوار بر آن شوند و مانور تجمل بدهند و این واردات با ارزی است که به صورت غیرقانونی تعیین شده و اسمش را "مرجع" گذاشته‌اند.

وی افزود: چون طرح متضمن لفظ "ارز مرجع" است و آن را تایید می‌کند با شان نظارتی مجلس سازگار نیست و اگر تصویب شود روی تمام تخلفات مسوولینی که باید محاکمه شوند چون منابع ملی را از بین برده‌اند ماله کشیده می‌شود. اگر این طرح تصویب شود قادر نیستیم کلمه "ارز مرجع" را از این طرح حذف کنیم. در واقع این طرح تضمن اصطلاحی است که جنبه نظارتی مجلس را زیر سوال می‌برد.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این اصطلاح در قانون بودجه معنایش تقسیم نیازهای ریالی بر منابع ارزی است و سندیتی غیر از این ندارد در واقع این یک پیش‌بینی در مورد درآمد ارزی است وگرنه عبارت مسجلی در این زمینه نیست.

وی همچنین گفت: اگر این طرح به تصویب برسد، می‌توان پیشنهاد حذف و یا پیشنهاد مکتوبی در این رابطه مطرح کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، توکلی ، نظارت ، ارز ، مرجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار