فناوری فضایی دارای اهمیت بسزایی بوده و ساخت زیر سیستم های مربوط به آن نیازمند صبر و حوصله و شکیبایی بسیاری می باشد.

حمید فاضلی رئیس سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت:  ما در سازمان فضایی پژوهشگاه فضایی، پژوهشکده های علوم و دانشگاه ها که با آنها پروژه های مشترک داریم در تلاش هستیم تا بتوانیم ماهواره ها و محموله های فضایی کاملاً بومی و ایرانی را آماده پرتاب کنیم.

وی عرصه و حوزه فضایی را یک حوزه بسیار پیچیده دانست و افزود: این فناوری بسیار نوین است و ما نیز به شدت در تحریم قرار گرفته ایم اما با این حال همچنان خسته نشده ایم و با قدرت بیشتر در این زمینه فعالیت می کنیم.

فاضلی اظهار داشت: اهمیت کار در این حوزه به اندازه ای زیاد است که باید با صبر و حوصله و شکیبایی به ساخت زیر سامانه ها و آزمایش آنها بپردازیم تا در مراحل پیشرفته با مشکلات جدی مواجه نشویم.

 عدم موفقیت در برخی از آزمایش های علمی امری طبیعی است

وی تصریح کرد: تا کنون روند طراحی، ساخت و آماده سازی زیر سامانه و ماهواره به صورت دلخواه و با موفقیت کامل پیش رفته است و فقط گاهی با عدم موفقیت در برخی از آزمایش ها مواجه می شویم که این امر نیز در عرصه بسیار طبیعی محسوب می شود.

فاضلی تاکید کرد: دانشمندان ما در حال حاضر مشغول به تجزیه و تحلیل نتایج یافت شده و برطرف سازی ایراد ها کوچک می باشند تا در آزمایش های بعدی به مشکل برنخوریم.

فاضلی در خصوص ماهواره فجر گفت: در حال حاضر ماهواره فجر در مرحله انجام برخی از آزمایش های زیر سیستمی می باشد که توسط دانشمندان ایرانی در حال تکمیل و آماده سازی برای پرتاب می باشد.

وی تاکید کرد: این ماهواره در تست های پرتاب های زیر مداری قرار دارد ولی پیچیدگی های آن به حدی است که فعالان این عرصه با تلاشی دوچندان در حال کار و اتمام آن هستند.

فاضلی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم این ماهواره را تا 3 یا 4 ماه آینده به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار مورد نظر خود قرار دهیم./ع2
برچسب ها: فضایی ، صبر ، فناوری ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار