معاون طرح و برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، از جمع آوری آثار بجا مانده و مستندسازی تاریخ دفاع مقدس شهرستان های استان تهران با راه اندازی کانون های فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خبر داد.

سردار "عباس حسین زهی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: گام برداشتن و کار کردن در حوزه دفاع مقدس لیاقت و شایستگی می خواهد.

وی با تقدیر از زحمات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مقوله شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس گفت: در حوزه رزمندگان و معرفی رشادت ها و دلاورمردی های آنان در جبهه های نبرد حق علیه باطل از خط مقدم گرفته تا پشتیبانی و اعزام نیروها به نسل های جدید انقلاب، آن طور که باید و شاید کاری انجام نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران افزود: مطالعه تاریخ کشور نشان می دهد که ایران در سال های متمادی و در مقاطع مختلف درگیر جنگ های متعدد شده اما امروز، جوان ایرانی باید بتواند مقایسه کند و بداند که در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک وطن از دست نرفته است.

وی ادامه داد: دوران سخت در هر کشوری وجود دارد و در این دوران است که جوهره وجودی مردم و مسؤولان بروز و ظهور می یابد.

سردار حسین زهی خاطرنشان کرد: اگر مدیری بتواند در دوران سختی و فشار به خوبی انجام وظیفه و ایفای نقش کند، هنر کرده است، چیزی که مسؤولان و آحاد ملت عزیز ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به منصه ظهور رساندند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس آحاد افراد جامعه از اقشار، گروه ها و فرهنگ های مختلف جنگیدند و خط پشتیبانی حتی تا شهرهای دوردست و اقصی نقاط کشور کشیده شده بود.

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: امروز کارنامه درخشان شهدا، رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و جانبازان در جای جای میهن به عاملی برای وحدت شیعه و سنی تبدیل شده و در این میان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با ایفای نقش هماهنگ کننده بین دستگاه های متولی، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بر می دارد.

وی از اخذ مجوز راه اندازی کانون فرهنگ حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهر ری، اسلامشهر و جنوب شرق، شرق و جنوب غرب استان تهران به عنوان مُعین اداره کل خبر داد و گفت: اصلی ترین ماموریت و وظیفه این کانون ها جمع آوری آثار و به تصویر کشیدن تاریخ دفاع مقدس هر منطقه و شهرستان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.